کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورزش درمانی عامل بهبود مبتلایان به پوکی استخوان

8 شهريور 1394 ساعت 9:19

اگرچه ورزش نقش بی‌بدیل در درمان پوکی استخوان دارد، اما متاسفانه این موضوع اصلی فراموش شده است.


جواد فلاحت زاده جراح و متخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هیچ عاملی به اندازه ورزش و تغذیه مناسب در پیشگیری از پوکی استخوان موثر نیست و این دو عامل باید از همان دوران کودکی و نوجوانی مورد توجه قرار گیرند.
وی افزود: هر فردی برای پیشگیری از پوکی استخوان به حدود نیم ساعت پیاده روی و ورزش نیاز دارد که این موضوع و میزان برای تمام گروه‌های سنی یکسان است.
فلاحت زاده با بیان اینکه تاثیر ورزش درمانی در پیشگیری و درمان اغلب بیماری‌های شایع و مزمن نظیر پوکی استخوان اثبات شده است، تاکید کرد: اگرچه ورزش نقش بی‌بدیلی در درمان پوکی استخوان دارد، اما متاسفانه این موضوع اصلی فراموش شده در بهبود مبتلایان به پوکی استخوان است.
وی اظهار داشت: صرف نظر از علل متعدد و گسترده به وجود آورنده پوکی استخوان، بهترین عامل پیشگیری کننده و حتی درمان بخش این عارضه ورزش درمانی است. فلاحت زاده با بیان اینکه اصول انجام تمرینات ورزشی در خصوص پیشگیری و درمان پوکی استخوان باید آموزش داده شود، تصریح کرد: بر اساس شدت عارضه پوکی استخوان، تمرینات ورزشی خاصی را باید انجام داد و البته در برخی از موارد به ویژه در حالات شدید این بیماری، تمرینات ورزشی نباید انجام داد.
وی یادآور شد: از جمله مهمترین و موثرترین ورزش‌ها جهت پیشگیری و درمان پوکی استخوان، ورزش های توام با تحمل وزن یا اعمال فشار بر سیستم اسکلتی بدن است و از جمله این نوع ورزش‌ها می‌توان به پیاده‌روی، دویدن و کوهنوردی اشاره کرد.


کد مطلب: 32775

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/32775/ورزش-درمانی-عامل-بهبود-مبتلایان-پوکی-استخوان

میگنا
  https://www.migna.ir