پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰ / ۰۷:۳۶
کد مطلب: 3280
۰

معلمان حق‌التدريس‌ "فاقد " شرايط شركت در آزمون به كار خود ادامه مي‌‌دهند

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: بر اساس اعلام وزير آموزش و پرورش، نيروهاي حق‌التدريس‌ و آموزشياران "فاقد " شرايط شركت در آزمون سوم تيرماه، مي‌توانند در وضعيت فعلي به كار خود ادامه دهند. نورالله حيدري در گفت‌وگو با فارس  با اشاره به جلسه عصر روز گذشته كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اظهار داشت: در اين جلسه انتخابات هيئت رئيسه كميسيون برگزار شد كه براساس نتايج آن، آقاي نصيري قيداري نماينده مردم زنجان جايگزين اينجانب به عنوان سخنگوي كميسيون شد. * پاسخ حاجي‌بابايي درباره تغييرات مديريتي "تاحدودي " قانع‌كننده بود وي افزود: در اين جلسه همچنين وزير آموزش و پرورش براي پاسخگويي به سؤالات و شبهات نمايندگان در خصوص برخي از مسائل اين وزارتخانه در كميسيون حاضر شد. حيدري ادامه داد: يكي از محورهاي صحبت‌هاي نمايندگان موضوع انتصاب‌ها و تغييرات در اين وزارتخانه بود كه اعضاي كميسيون نسبت به آن گلايه‌مند بودند كه چرا مديريت‌هاي درون آموزش و پرورش در كوتاه‌مدت تغيير مي‌كند و به نوعي خواهان ايجاد ثبات در اين مسئوليت‌ها بودند. عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اظهار داشت: وزير آموزش و پرورش نيز در پاسخ به گلايه اعضاي كميسيون اعلام كرد كه سعي ما بر كيفي‌سازي كارها بوده و تلاش كرده‌ايم تا نيروهاي توانمندتري را به كار بگيريم و البته سعي ما نيز اين است كه تغييرات مديريتي در آينده كمتر شود. وي خاطرنشان كرد: پاسخ حاجي‌بابايي در اين رابطه تا حدودي قانع‌كننده بود و قرار شد تا در آينده نشست ديگري در اين رابطه داشته باشيم. * امكان ادامه فعاليت افراد "فاقد " شرايط شركت در آزمون سوم تير حيدري با اشاره به بررسي ابهامات موجود در رابطه با آزمون سوم تيرماه براي تعيين تكليف معلمان حق‌التدريس و آموزشياران نهضت سوادآموزي عنوان كرد: در اين رابطه وزير آموزش و پرورش اعلام كرد كه اگر كساني شرايط لازم را براي شركت در آزمون سوم تيرماه نداشته اما «در حال حاضر مشغول به فعاليت باشند»، از كار آنها جلوگيري نمي‌شود و به صورت حق‌التدريس يا آموزشيار به كار خود ادامه مي‌دهند تا در آينده وضعيت آنها معلوم شود. نماينده مردم اردل و فارسان در مجلس افزود: همچنين كساني هم كه در آزمون شركت مي‌كنند، دو دسته خواهند بود كه بر اين اساس يا پذيرفته مي‌شوند و يا رد مي‌شوند كه اگر پذيرفته نشوند، در شرايط فعلي به كار خود ادامه مي‌دهند، بنابراين به نظر مي‌رسد نگراني خاصي براي اين نيروها وجود ندارد و وضع موجود آنها به هم نمي‌خورد. * زمان خاصي براي اعلام اسامي "4 هزار آموزشيار استخدامي " اعلام نشد وي در رابطه الزامي بودن يا نبودن شركت در اين آزمون نيز تصريح كرد: كساني كه در فعاليت آنها فاصله افتاده است و با آموزش و پرورش قطع رابطه كرده‌اند، الزاماً بايد در آزمون شركت كنند تا تعيين تكليف شوند. حيدري اظهار داشت: وزير آموزش و پرورش در اين جلسه در رابطه با زمان اعلام اسامي 4 هزار آموزشيار واجد شرايط استخدام براساس مصوبه 15 مهر 88 مجلس نيز گفت كه در فرصت قانوني 5 ساله تمام اين افراد استخدام مي‌شوند، اما زمان خاصي را براي انتشار اسامي اعلام نكرد. عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در پايان افزود: اعضاي كميسيون سؤالاتي نيز در رابطه با وضعيت مراكز تربيت معلم و تأسيس دانشگاه ويژه فرهنگيان داشتند كه از سوي وزير اعلام شد كارهاي مربوط به اين موضوع براساس قانون در حال پيگيري است.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ