پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰ / ۰۹:۲۱
کد مطلب: 3284
۰

جزئيات دستورالعمل ضوابط پُست‌هاي سازماني آموزش و پرورش اعلام شد

درجه‌بندي واحد‌هاي اداري آموزش و پرورش از يك تا 6
در دستورالعمل «درجه‌بندي، تعيين سطح و ضوابط پُست‌هاي سازماني واحدهاي شهرستاني و مناطق آموزش و پرورش»، درجه‌بندي واحدهاي آموزشي بر مبناي تعداد دانش‌آموز و از يك تا 6 صورت گرفته است. به گزارش فارس ، دستورالعمل درجه‌بندي، تعيين سطح و ضوابط پُست‌هاي سازماني واحدهاي شهرستاني و مناطق آموزش و پرورش از سوي معاون توسعه مديريت و پشتيباني اين وزارتخانه به مديران كل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد. * درجه‌بندي واحدهاي آموزشي بر مبناي تعداد دانش‌آموز در اين بخشنامه در بخش درجه‌بندي آمده است: درجه‌بندي واحدهاي اداري آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق بر مبناي تعداد دانش‌آموز صورت گرفته است. اين درجات در 6 بخش بر اساس دامنه تغييرات جمعيت دانش‌آموزي شامل «درجه يك از 50،001 به بالا»، «درجه دو از 40،001 تا 50،000»، «درجه 3 از 30،001 تا 40،000»، «درجه چهار از 20،001 تا 30،001»، «درجه پنج از 10،001 تا 20،000» و «درجه شش تا 10،000» است. * سطح سازماني تمام شهرستان‌ها مديريت تعيين مي‌شود در بخشنامه معاونت توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش در بخش سطح سازماني و ساختار تشكيلاتي آمده است: سطح سازماني واحد اداري آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق مصوب و به شرح ذيل تعيين مي‌شود. با عنايت به بند «ج» ماده 139 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي و به استناد ماده 30 قانون مديريت خدمات كشوري، مديريت آموزش و پرورش شهرستان تشكيل مي‌شود و در رأس آن مدير قرار دارد. سطح سازماني واحدهاي اداري موجود در ساير سطوح تقسيمات كشوري كه در زير مجموعه شهرستان‌ها قرار مي‌گيرد «اداره» تعيين و در رأس اين واحد «رئيس اداره» قرار دارد؛ نمايندگي‌هاي آموزش و پرورش با توجه به تقسيمات كشوري مي‌توانند در زير مجموعه مديريت‌ها يا ادارات آموزش و پرورش قرار گيرند و در رأس پُست سازماني نمايندگي‌ها، پُست مسئول نمايندگي (كارشناس مسئول) قرار مي‌گيرد. اين بخشنامه ادامه مي‌دهد: تمام امور مربوط به مدارس خاص و عادي از طريق مديريت شهرستان انجام مي‌گيرد؛ سطح سازماني تمام شهرستان‌ها مديريت تعيين مي‌شود. * اعلام عناوين معاونت‌هاي ادارات بر اساس درجه‌بندي واحدهاي آموزشي اين بخشنامه مي‌افزايد: تمام مديريت‌هاي مستقر در شهرستان‌ها مستقيماً زير نظر اداره كل آموزش و پرورش استان اداره خواهند شد؛ مدير آموزش و پرورش شهرستان با حكم مديركل استان و رؤساي ادارات با پيشنهاد مدير آموزش و پرورش شهرستان و با حكم مديركل استان بر اساس ضوابط انتخاب و انتصاب و تغيير مديران موضوع مصوبه 1901،1426 مورخ 11 ارديبهشت 1382 شوراي عالي اداري تعيين مي‌شوند. رؤساي ادارات آموزش و پرورش عضو شوراي معاونين مديريت آموزش و پرورش شهرستان هستند؛ انتخاب معاون يا معاونين مديريت با معرفي مديريت شهرستان و معاون يا معاونين ادارات آموزش و پرورش مناطق با نظر رئيس اداره با رعايت ضوابط انتخاب و انتصاب مديران انجام مي‌شود. در ادامه اين بخشنامه آمده است: عناوين معاونت‌هاي پيش‌بيني شده براي واحدهاي شهرستاني و منطقه‌اي درجه يك و دو به ترتيب معاون آموزش ابتداي، معاون آموزش متوسطه، معاون پرورشي و تربيت‌بدني، معاون پژوهشي، برنامه‌ريزي فناوري اطلاعات و آمار و معاون توسعه مديريت و پشتيباني تعيين مي‌شود. عناوين معاونت‌هاي پيش‌بيني شده براي واحدهاي شهرستاني و مناطق درجه 3 و 4 به ترتيب معاون آموزش ابتدايي، آموزش متوسطه، معاون پرورشي و تربيت‌بدني و توسعه مديريت و پشتيباني تعيين مي‌شود. عناوين معاونت‌هاي پيش‌بيني شده براي واحدهاي شهرستاني و منطقه‌اي درجه 5 و 6 ، معاونت آموزشي، پرورشي و تربيت‌بدني و توسعه مديريت و پشتيباني تعيين مي‌شود. * عدم وجود پُست سازماني عشايري در مناطق داراي اداره عشاير اين بخشنامه ادامه مي‌دهد: عنوان پُست سازماني كارشناس حراست در شهرستان‌ها و مناطق درجه 5 سطح 2 و كليه سطوح درجه 6 به صورت مستقل تعريف و عنوان گزينش از آن حذف شود؛ با توجه به اينكه علاوه بر شاخص دانش‌آموز، شاخص‌هاي ديگري در تعيين پُست‌هاي سازماني گزينش در درجات فوق‌الذكر تأثيرگذار هستند، پُست‌هاي مورد نظر با هماهنگي هيئت مركزي گزينش و مديريت گزينش استان‌ها اعلام خواهد شد. استان‌هايي كه داراي اداره عشاير هستند، تمام امور عشايري واحدهاي شهرستاني و منطقه‌اي تابع آنها به صورت متمركز توسط اداره مذكور انجام مي‌شود و در اينگونه استان‌ها هيچ پُست سازماني تحت عنوان عشايري در شهرستان‌ها و مناطق پيش‌بيني نخواهد شد. در شهرستان‌ها و مناطق فاقد اداره عشايري كه داراي دانش‌آموز عشايري قابل توجهي هستند، يك پُست سازماني تحت عنوان كارشناس آموزش و پرورش عشاير، از محل تغيير عنوان پُست‌هاي سازماني حوزه معاونت آموزش ابتدايي به صورت مستقل يا مركب ايجاد مي‌شود. * هيچ يك از واحدهاي ستادي وزارتخانه مجاز به صدور دستورالعمل‌هايي در اين خصوص نيستند اين بخشنامه مي‌افزايد: نظارت بر صدور حكم كارگزيني شاغلان متناسب با شرايط احراز هر يك از پُست‌هاي سازماني مصوب است هرگونه تغييرات تشكيلاتي بر عهده معاونت توسعه مديريت و پشتيباني بوده و هيچ يك از واحدهاي ستادي وزارتخانه مجاز به صدور دستورالعمل‌هايي در اين خصوص نيستند. با ابلاغ اين دستورالعمل پس از تأييد تشكيلاتي تفصيلي واحدهاي شهرستاني و منطقه‌اي آن استان، تمام ضوابط و مجموعه پُست‌هاي سازماني قبلي واحدهاي مذكور از درجه اعتبار ساقط است. نظارت بر حسن اجراي اين دستورالعمل بر عهده مديركل و معاون توسعه مديريت و پشتيباني آن استان است.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.