کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطر خودکشی در کمین افراد مبتلا به افسردگی حاد

17 شهريور 1394 ساعت 14:18

طبق پژوهش های جدید، افرادی که به افسردگی های حاد و مرکب مبتلا هستند بیشتر در معرض خطر اقدام به خودکشی قرار دارند.


محققان در ارزیابی ۲۸۱۱ بیمار مبتلا به افسردگی دریافتند ۶۲۸ نفر از این افراد اقدام به خودکشی کرده اند. در این تحقیقات، ویژگی ها و رفتارهای کسانی که به خودکشی اقدام کردند با کسانی که به بیماری افسردگی مبتلا بوده و اقدام به خودکشی نکرده اند، مورد مقایسه قرار گرفت.

پژوهشگران در بررسی های خود در این رابطه دریافتند که الگوهای خاص و مشخصی وجود دارد که پیش از اقدام به خودکشی تکرار می شود.

«دینا پوپوویک»، از پژوهشگران این تیم تحقیق، در این باره می گوید: «اغلب وضعیت پیچیده افسردگی پیش از اقدام به خودکشی ایجاد می شود. وضعیت پیچیده افسردگی در افراد مبتلا به افسردگی دیده می شود اما می تواند دارای علائم برآشفتگی و شیدایی باشد.» پوپوویک و همکارانش دریافتند که این مساله در افرادی که قبلا اقدام به خودکشی کرده اند به طور قابل توجهی بیشتر دیده می شود تا افرادی که چنین تجربه ای نداشته اند. همه بیمارانی که از افسردگی های مرکب رنج می برند در معرض خطر بالایی از اقدام به خودکشی قرار دارند.

این پژوهشگران در تحقیقات دوم خود دریافتند که اگر بیماران مبتلا به افسردگی دارای علائمی همچون رفتارهای پرخطر، اضطراب و پریشانی، انجام کارهای بدون انگیزه و بدون فکر قبلی باشند به میزان حداقل ۵۰ درصد بیشتر در معرض خطر اقدام به خودکشی قرار دارند.
به اعتقاد پوپوویک، ارزیابی و شناسایی این علائم در افراد مبتلا به افسردگی بسیار حائز اهمیت است چرا که در پیامدهای درمانی موثر است. علاوه بر این ممکن است این علائم به طور خود به خود و بدون اختیار بیمار بروز کرده باشد، در نتیجه روانپزشک باید به طور مستقیم با بیمار به گفتگو و مصاحبه بپردازد.


کد مطلب: 32949

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/32949/خطر-خودکشی-کمین-افراد-مبتلا-افسردگی-حاد

میگنا
  https://www.migna.ir