کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دختری که از اینشتین هم باهوشتر است! (+عکس)

خبرگزاری ایسنا , 17 شهريور 1394 ساعت 15:51

آزمون کتل 150 سوال دارد و اکثر آن، ارزیابی‌های ادراک از طریق متن است که حداکثر نمره برای بزرگسالان 161 و برای افراد زیر 18 سال، 162 است.


یک دختر 12 ساله هندی‌الاصل در انگلستان توانست بالاترین نمره ممکن «162» را که از نخبگانی مانند آلبرت اینشتین و استفن هاوکینگ نیز بیشتر است، در آزمون ضریب هوشی بدست بیاورد.

به گزارش ایسنا، «لیدیا سباستین» از اسکس به جمع یک درصد از ورودی‌های آزمون هوش منسا پیوست که بالاترین نمره را در آزمون Cattell III B بدست می‌آورند. منسا یک انجمن برای افراد با ضریب هوشی بالاست. لیدیا آزمون خود را ظرف چند دقیقه در دانشکده بیرک‌بک لندن به اتمام رساند.

وی اظهار کرد: در ابتدا من واقعا نگران بودم اما به محض شروع کردن، متوجه شدم که آزمون آسانتر از چیزی بود که انتظارش را داشتم و بعد به آرامش رسیدم. لیدیا افزود: این آزمون، مهارتهای زبانی از جمله شباهتها و تعاریف و منطق مرا به چالش می‌کشید. به گفته «آروم سباستین» پدر لیدیا، رادیولوژیست بیمارستان عمومی کولچستر، دخترش در شبکه‌های اینترنتی مختلف آزمایشات هوش را دنبال میکرد و به آنها علاقه نشان میداد و در این رابطه با مادرش گفتگو کرده بود. والدین لیدیا می‌گویند که او در زمینه های دیگر نیز استعداد دارد و از سن چهار سالگی ویولن می نواخت.
وی همچنین از سن شش ماهگی شروع به صحبت کرده بود. لیدیا و «نیکل بار» 12 ساله از ایالت اسکس و «آهیل ژوهر» از بلک بورن امسال بالاترین نمرات منسا را به خود اختصاص دادند. آزمون کتل 150 سوال دارد و اکثر آن، ارزیابی‌های ادراک از طریق متن است که حداکثر نمره برای بزرگسالان 161 و برای افراد زیر 18 سال، 162 است. تصور می‌شود که هاوکینگ و اینشتین ضریب هوشی در حدود 160 دارند. منسا بر این باور است که بزرگترین و قدیمی‌ترین جامعه افرادی با ضریب هوشی بالا در جهان است. عضویت برای هر کسی که ثابت کند که ضریب هوشی بالاتر از دو درصد جمعیت عموم دارد، آزاد است. این امر توسط تشخیص و یا اثبات آزمون‌های هوشبهر اندازه‌گیری می‌شود.


کد مطلب: 32953

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/32953/دختری-اینشتین-هم-باهوشتر-عکس

میگنا
  https://www.migna.ir