جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ / ۱۶:۲۷
کد مطلب: 32955
۰
یک متخصص مغز و اعصاب:

۹۰ درصد مبتلایان به سردردهای میگرنی زمینه افسردگی و اضطراب دارند

دکتر سیدمحمدحسن پاک‌نژاد روز دوشنبه در نشست خبری چهارمین کنگره بین‌المللی سردرد ایران که در بیمارستان سینا برگزار شد، گفت: سردرد شایع‌ ترین علت مراجعه افراد به کلینیک‌های مغز و اعصاب است و هر فردی در عمر خود حداقل یکبار آن را تجربه می‌کند.

وی با عنوان این مطلب که ۹۰ درصد سردردها مخلوطی از سردردهای میگرن و تنشی هستند، افزود: تا یک ماه پیش سردرد هفتمین و اکنون سومین عامل ناتوان‌کننده است که در عملکرد شغلی و اجتماعی فرد اختلال ایجاد می‌کند.

این نورولوژیست ادامه داد: ۹۰ درصد مبتلایان به سردردهای میگرنی زمینه افسردگی و اضطراب دارند و علاوه بر درمان سردرد باید بیماری زمینه‌ای آنها نیز درمان شود که این مهم نیاز به کار تیمی دارد.

پاک‌نژاد اظهار داشت: سردردهای میگرنی به درمان‌های رایج و حتی درمان تلقینی نیز جواب می‌دهد اما درمان راضی‌کننده درمان قطعی محسوب می‌شود.

متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه سردرد می‌تواند علامت یا بیماری باشد، گفت: نخستین تظاهر تومور می‌تواند با سردرد همراه باشد همچنین برخی سردردها آنقدر اهمیت دارد که پزشک باید حتماً برای بیمار داروت تجویز کند.

این نورولوژیست با انتقاد نسبت به مصرف بیش از حد مسکن‌ها تصریح کرد: مصرف بیش از حد مسکن تله است و نه تنها تأثیری در بهبودی فرد ندارد بلکه می‌تواند موجب تشدید یا ایجاد سردرد شود.

در ادامه این نشست خبری دکتر علی‌اصغر اخوت عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: برخی سردردها چند روز قبل از قاعدگی، موقع تخمک‌گذاری یا حین قاعدگی رخ می‌دهند که پایه هورمونی دارد همچنین مصرف قرص‌های ضدبارداری جزو عوامل تشدیدکننده سردردهای میگرنی هستند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره تأثیر طب سوزنی در درمان سردرد، خاطرنشان کرد: طب مکمل پایه قوی علمی ندارد ولی بی‌تأثیر نیست و باید توسط متخصص طب سنتی انجام شود همچنین این درمان‌ها در صورتی باید انجام شود که فرد به درمان‌های متداول جواب نداده باشد.

چهارمین کنگره بین المللی سردرد ایران از ۲۵ تا ۲۷ شهریورماه با حضور جمعی از متخصصین داخلی و خارجی در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا