کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام برنامه مراکز مشاوره دانشجویی در سال جدید تحصیلی

21 شهريور 1394 ساعت 16:21

رئیس دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان برنامه های مراکز مشاوره دانشگاه های سراسرکشور را در سال تحصیلی جدید اعلام کرد.


دکتر حمید یعقوبی در گفتگو با مهر در خصوص برنامه های مراکز مشاوره دانشجویی در سال تحصیلی جدید گفت: یک نشست یک روزه با حضور دبیران استانی مراکزمشاوره، برای هماهنگی برنامه های آغاز سال تحصیلی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های مهم دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تهیه کارنامه سلامت جسم و روان برای دانشجویان بود که امسال مقررشده، تمام دانشجویان روزانه و شبانه در تمام مقاطع دانشگاه های دولتی و همچنین دانشجویان دانشگاه های غیرانتفاعی که سرانه فرهنگی، مشاوره و ورزشی دریافت می کنند، تحت پایش سلامت جسم و روان قرار گیرند.

رئیس دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان ادامه داد: در این نشست یک روزه برخی از دانشگاه‌ها در خصوص شیوه تهیه کارنامه سلامت سوال داشتند که آیا می توانند این کارنامه را به صورت الکترونیکی همزمان با ثبت نام بر روی سایت دانشگاه قرار دهند.

وی افزود: بیشتر دبیران استان های مراکز مشاوره براین اعتقاد بودند که این کار به صورت حضوری انجام شود. یعنی بهتر است دانشجویان به مراکز مشاوره دعوت شوند و اگر قرار است از رایانه و برنامه اینترنتی هم استفاده شود چند سیستم رایانه در مراکز مشاوره قرار داده شود که هم کار سریع انجام و هم ارتباط چهره به چهره رعایت شود.

یعقوبی ادامه داد: بنابراین تاکید ما براجرای تهیه الکترونیک کارنامه سلامت نبوده بلکه بر روش حضوری و کاغذ و مدادی و مشاهدات عینی است.

وی یادآورشد: مساله دیگری که مطرح شد کانون همیاران سلامت روان بود که این کانون بستری است که فعالیت های پیشگیرانه و آموزشی مراکز مشاوره را پیش می برد و قرار است در بحث ایدز نیز در چهارچوب مشخص شده فعالیت کند.

یعقوبی ادامه داد: براساس تفاهم نامه ای که با ستاد مبارزه با مواد مخدر منعقد کرده ایم، قراراست کارگاه‌هایی تحت عنوان طرح سمن (سلامت، مهارت، نشاط) برای تمام دانشجویان جدیدالورود و دانشجویان مقاطع بالا اجرا شود.

وی ادامه داد: براساس این طرح، قراراست کارگاه های آموزشی و روش های پیشگیری سالم در خصوص اعتیاد و دیگر آسیب ها به دانشجویان آموزش داده شود.

رئیس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان افزود: همچنین با محوریت مراکز مشاوره دانشگاه‌های مادر استان طرح تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد امسال اجرایی می شود.


کد مطلب: 32999

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/32999/اعلام-برنامه-مراکز-مشاوره-دانشجویی-سال-جدید-تحصیلی

میگنا
  https://www.migna.ir