کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات کامل نحوه پذیرش بدون کنکور دانشجوی دکتری در دانشگاه امیرکبیر

10 خرداد 1390 ساعت 9:33


دانشگاه صنعتی امیرکبیر شرایط پذیرش و جذب دانشجویان استعداد درخشان را در مقطع دکتری اعلام کرد که بر این اساس، دانشجویان می توانند نسبت به تحویل مدارک خود اقدام کنند.
به گزارش مهر، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشجویان استعدادهای درخشان را برای مقطع دکتری در سال تحصیلی 91-90 پذیرش می کند. الف - شرایط پذیرش درخواست متقاضیان داشتن معدل حداقل 17 (بدون احتساب نمره پایان نامه) در مقطع کارشناسی ارشد رتبه اول دانشگاههای برتر می توانند با داشتن معدل بالای 16 مورد بررسی و به ترتیب اولویت پذیرفته شوند. ب - داشتن حداقل نمره 18 پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویانی که هنوز از پایان نامه خود دفاع نکرده اند نیز می توانند متقاضی شوند.بدیهی است در صورت عدم کسب نمره لازم پذیرش اولیه آنان لغو خواهد شد. داوطلبان لازم است تا موعد ثبت نام در مقطع دکتری تمامی مدارک نهایی کارشناسی ارشد خود را ارائه دهند. داوطلب باید یک مقاله نمایه شده معتبر بین المللی (چاپ شده یا دارای پذیرش نهایی) که نام متقاضی بعد از حذف نام استاد نفر اول باشد به همراه سایر مدارک خود ارائه دهد. مجلات پذیرش دهنده مقالات مذکور نباید در فهرست مجلات نامعتبر دانشگاه باشد، یک ثبت اختراع با داوری و تأیید نهایی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، رتبه اول در مقطع کارشناسی ارشد در هر رشته/گرایش، رتبه اول انفرادی جشنواره خوارزمی نیزلازم است. متقاضی لازم است حداقل یک مقاله (Submit) شده (تحت داوری) به مجلات نمایه شده معتبر بین المللی که قابل ارزیابی بوسیله دانشگاه باشد، ارائه کند. رشته مورد درخواست در مقطع دکتری باید مرتبط با رشته کارشناسی ارشد باشد.
 
متقاضیان باید دوره کارشناسی ارشد را در زمان مقرر طبق آئین نامه کارشناسی ارشد ناپیوسته وزارت علوم تحقیقات و فناوری به پایان رسانده واز شروع دوره کارشناسی ارشد تا شروع دوره دکتری نباید بیش از 4 سال گذشته باشد.
 
پذیرش اولیه درخواست متقاضیانی که طبق ماده1 واجد شرایط پذیرش هستند از سوی اداره تحصیلات تکمیلی به دانشکده ها ارسال می شود.
 
دانشکده ها طبق شرایط و ضوابط خود می توانند اقدام به پذیرش متقاضیان کنند. بدیهی است اعلام نتایج اولیه هیچگونه حقی برای داوطلبان ایجاد نکرده و پذیرش قطعی منوط به پذیرش از سوی دانشکده ها، ارائه مدارک مورد نیاز و تأیید نهایی تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواهد بود.
 
تمام مراحل انتخاب و پذیرش متقاضیان براساس ضوابط وزارت علوم انجام پذیرفته و احراز صلاحیت های عمومی و انضباطی دانشجویان ضروری است. متقاضیان باید فرم درخواست را از طریق سایت اینترنتی پرکرده و فرم و مدارک لازم از طریق پست پیشتاز به اداره استعدادهای درخشان دانشگاه ارسال کنند.
 
فرم درخواست از تاریخ شنبه 7 خردادماه در سایت تحصیلات تکمیلی قابل دسترسی و آخرین مهلت تحویل به پست 16 خردادماه اعلام شده است. زمان مصاحبه و اعلام نتایج متعاقبا در سایت تحصیلات تکمیلی دانشگاه اعلام خواهد شد.


کد مطلب: 3301

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/3301/جزئیات-کامل-نحوه-پذیرش-بدون-کنکور-دانشجوی-دکتری-دانشگاه-امیرکبیر

میگنا
  https://www.migna.ir