کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با رعایت این نکات جوان بمانید

23 شهريور 1394 ساعت 11:43

مهم‌ترین اصول برای جلوگیری از پیری، استفاده از ضدآفتاب و دوری از دخانیات است.


دکتر ابراهیم‌زاده متخصص پوست و مو در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران گفت: معمولاً افرادی که برای جوان‌سازی پوست اقدام می‌کنند به طور ناخودآگاه به خود زشت‌پنداری مبتلا هستند و در کل مشکل چندان جدی برای جوان‌سازی ندارند و این حاصل اختلالات روانی است و حتی بعد از چند عمل زیبایی باز هم احساس رضایت از خود ندارند.

وی درباره لیزرها نیز توضیح داد: انتخاب لیزر مناسب باید با نظر پزشک باشد و اگر انتخاب لیزر، تخصصی انجام نشود ممکن است موجب عفونت و بزرگ‌تر شدن بیش از حد تبخال و به طور کلی دست نیافتن به نتیجه مطلوب شود.

وی درباره نقش تغذیه بر سلامت پوست افزود: ویتامین A و ویتامین C‌، در ساخت کلاژن نقش اساسی دارند و میوه‌هایی مثل لیمو و هویج که حاوی پیش‌ساز ویتامین A هستند ساخت کلاژن که تقویت‌کننده بافت‌های پوستی را بر عهده دارند.

ابراهیم‌زاده در این باره ادامه داد: آنتی‌اکسیدان‌ها نیز که در آبزیان به طور فراوان یافت می‌شود، و همچنین اُمگا3 که در منابع دریایی وجود دارد نقش مهمی در زیباسازی پوست ایفا می‌کنند.

وی در پایان گفت: ما هیچ معجون و راه خاصی برای جوان‌سازی پوست نداریم و هر کس با مراقبت‌های خاص و دوری از برخی عادات و همچنین تغذیه مناسب می‌تواند پوست خود را جوان نگه دارد.


کد مطلب: 33039

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/33039/رعایت-این-نکات-جوان-بمانید

میگنا
  https://www.migna.ir