کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خاطرات کودکی فراموش نمی شوند

خبرگزاری ایرنا , 31 شهريور 1394 ساعت 13:22

مطالعات محققان نشان می دهد برخلاف تصور، کودکان خاطرات دوران کودکی خود را هرچند به طور موقت از یاد ببرند، در آینده دوباره به خاطر می آورند.


به گزارش ساینس، مطالعات محققان دانشگاه ایالتی اوهایو همچنین نشان می دهد برخلاف اینکه رویدادها در حافظه بزرگسالان با گذشت زمان کم رنگ می شوند، کودکان رویدادهایی را که امروز فراموش کرده اند، در سالیان بعد بهتر به خاطر می آورند.
محققان در این مطالعه به دو نکته در مورد یادگیری و حافظه کودکان پی بردند؛ کودکان زمانی که دو موضوع مشابه را پشت هم فراگیرند، موضوع اول را فراموش می کنند یعنی موضوع دوم جایگزین موضوع اول می شود اما امکان فراخوانی اطلاعاتی که امروز به خاطر سپرده اند، در روزهای آینده بیشتر است!

در این مطالعه از کودکان چهار تا پنج ساله خواسته شد که یک بازی رایانه ای ارتباط تصویری را به منظور آزمودن مهارت حافظه انجام دهند. ابتدا کودکان بازی را انجام دادند و امتیازشان ثبت شد. مجدد از آنها خواسته شد که همان بازی را در همان روز انجام دهند. سپس دو روز دیگر از کودکان خواسته شد که بار دیگر همان بازی را انجام دهند؛ نتایج نشان داد که این تاخیر دو روزه سبب می شود امتیاز کودکان حدود 20 درصد افزایش یابد.

نتایج این مطالعات، اطلاعات ارزشمندی را برای استفاده از شیوه های کاربردی مناسب آموزش کودکان در اختیار محققان قرار می دهد و سبب می شود که از حداکثر توانایی کودکان، به ویژه در دوران طلایی یک تا پنج سال استفاده شود.


کد مطلب: 33165

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/33165/خاطرات-کودکی-فراموش-نمی-شوند

میگنا
  https://www.migna.ir