جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ / ۰۸:۵۵
کد مطلب: 33173
۲

نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۴ / پرسش مهر روحانی+ عكس

نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۴ / پرسش مهر روحانی+ عكس
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه چیز در گرو علم و دانش است، گفت: باید از فرصت مدرسه به بهترین وجه استفاده کنید و بدانید خدمت شما به کشور از همین سئوال کردن‌ها و گفتگو کردن‌ها به وجود می‌آید.
-
-
-

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم بازگشایی سال جدید تحصیلی ۹۵-۹۴ خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما می دانید ما دو بهار داریم یک بهار در آغاز فروردین است که آن بهار، بهار طبیعت است و بهار دوم، اول مهر است که این بهار، بهار علم، اندیشه، مدرسه، دانشگاه و یاد گرفتن است.
-

-
-
-
وی افزود: بهار مهر، بهار اولین تماس با همکلاسی‌ها بعد از چند ماه تعطیلات است. آغاز زندگی شکوهمند علم و دانش در کنار معلمان است.

روحانی ادامه داد: گل مهر از گل فروردین زیباتر و معطرتر است و برای همه ما دل انگیز است.
وی با بیان اینکه بهترین محیط باید محیط مدرسه و علم باشد، گفت: شما دانش‌آموزان فقط به مدرسه نیامده اید که کتاب درسی بخوانید. دبستان باید محیط شناخت شما از کشور و جهان باشد. فکر کنید آینده زندگی تان را چگونه بسازید.


رئیس جمهور خطاب به دانش‌آموزان با تاکید بر اینکه باید از همه چیز سئوال کنید، گفت: کلید پیشرفت علم و ترقی، سئوال است. هیچ وقت از سئوال کردن خجالت نکشید و همکلاسی‌ها نیز یکدیگر را به خاطر سئوال کردن مورد استهزاء و تمسخر قرار ندهند.

وی افزود: سئوال کنید و بپرسید چرا این گونه است؟ چرا ما باید درس بخوانیم؟ چرا اول سال تحصیلی این‌گونه است؟ چرا محیط زیست این‌گونه است، همه جا ایده بدهید.
رئیس جمهور با بیان اینکه دانش‌آموزان با سئوال می‌توانند جامعه‌شان را بهتر بشناسند، گفت: با سئوال می‌توانید محیط زیست و زندگی عادی‌تان را در جامعه بهتر بشناسید و برای زندگی‌تان بهتر برنامه‌ریزی کنید.

روحانی با تاکید بر اینکه دولت، مسئولان و همه کشور برای آینده شما دانش‌آموزان است، گفت: امروز که ما شما را می بینیم دو دهه بعد یعنی ۲۰ سال آینده متخصص کاردان، پزشک ماهر، هنرمند و ادیب خلاق شده‌اید و هر کدام شغلی را باید به عهده بگیرید و آن شغل را به بهترین نحو انجام دهید.
 
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه چیز در گرو علم و دانش است، گفت: باید از فرصت مدرسه به بهترین وجه استفاده کنید و بدانید خدمت شما به کشور از همین سئوال کردن‌ها و گفتگو کردن‌ها به وجود می‌آید؛ لذا این فرصت را قدر بدانید که بهترین سالهای زندگی‌تان است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۳ میلیون دانش آموز در کلاس درس حاضر می‌شوند و درس و مشق خود را آغاز می‌کنند، گفت: همه باید بدانید که با تلاش بزرگی که دیپلمات‌های ما انجام دادند، با پیروزی هسته‌ای فضای جدیدی پیش‌روی ملت و کشور ما قرار گرفته است و غل‌و‌زنجیرهای تحریم که به دست و پای اقتصاد کشیده شده بود، باز خواهد شد و منتظر آن در هفته‌ها و ماه‌های آینده هستیم.

روحانی افزود: فضای جدید برای استفاده از امکانات کشور و رشد بیشتر است. وی با بیان اینکه نباید هیچ‌وقت از شرایط فعلی راضی باشید، گفت: همیشه باید دنبال شرایط بهتر باشید.

رئیس جمهور با اشاره به پرسش مهر امسال گفت: پرسش مهری که من امسال از شما دانش‌آموزان جدید که سرمایه اصلی کشور هستید دارم، این است که بعد از انجام توافق هسته‌ای با ۶ قدرت بزرگ دنیا چه فرصت‌های تازه ای پیش‌روی ما از لحاظ علمی، فناوری، دانش، محیط کار، اقتصاد، روابط با همسایگان و دنیا و همچنین شرایط بهتر زندگی گشوده خواهد شد.
روحانی در ادامه سئوال خود پرسید: فرصت پیش‌روی ما برای حل مشکلاتی از جمله محیط زیست، آب، اشتغال جامعه و جوانان بعد از پایان تحریم‌ها در ماه‌های آینده چیست و چگونه باید از این فرصت به بهترین وجه استفاده کنیم.
-

-

-

-

-
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند