پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۰
کد مطلب: 33251
۱
۲

بي توجهي شوهر در زندگي مشترک

بي توجهي شوهر در زندگي مشترک
به طور کلي، معمولا وقتي يکي از زوجين احساس کند طرف مقابل به انتظاراتش پاسخ کافي نمي دهد، رفتارهايي انجام مي دهد که به بي تفاوتي و بي توجهي تفسير مي شود. 3 صفتي که از شوهرتان در ابتداي پيامک تان مطرح کرده ايد، تا حدودي بيانگر همين موضوع است.

 

کدام خواسته را بي پاسخ گذاشته ايد؟

بايد جست و جو کنيد تا دريابيد کدام يک از انتظارات همسرتان را نتوانسته ايد، برآورده کنيد. هرکدام از خواسته هاي همسرتان که پاسخ مناسبي به آن  نداده ايد، مي تواند دليل اصلي بي توجهي همسرتان به شما باشد.

با اين حال و اگر فرض را بر اين بگيريم که ازدواج شما با رضايت شخصي هر ۲ نفرتان و خانواده ها انجام شده و در اوايل ازدواج، مشکلات خاصي از اين قبيل نداشته ايد، پس مي توان حدس زد در جريان زندگي باورهايي در شوهرتان درباره شما ايجاد شده و رفتارهايي انجام داده است تا شما احساس کنيد مورد بي توجهي قرار گرفته ايد.

 

انتظارات همسرتان را شناسايي کنيد

بررسي کنيد خود و شوهرتان چه خواسته ها و انتظاراتي از يکديگر داريد و تا چه اندازه در اجراي آن موفق بوده ايد. اگر در اين زمينه عملکرد مطلوبي داشته ايد و با وجود توجه به نيازهاي شوهرتان باز هم اين رفتارها از سوي او ادامه يافته است، بايد بررسي شود که آيا نسبت به زندگي مشترک کنوني اش احساس رضايت دارد يا خير و به طور کلي وضعيت کنوني خودش را چطور ارزيابي مي کند.

*پيشنهاد مي شود با شوهرتان صحبت کنيد و در صورت نياز، از کمک حرفه اي يک مشاور متخصص در مسائل زوجين هم بهره مند شويد. با اين حال در ادامه مطلب تلاش کرده ايم تا به اين سوال تان که (نمي دانم در شرايط فعلي چه کنم)، پاسخ مناسبي بدهيم.

 

تکنيک هايي براي حفظ زندگي مشترک

از لحاظ روان شناسي مردان موجوداتي قدرت طلب هستند؛ از اين رو اولين نکته اي که در گفتار، تأثير فراواني در روان شوهرتان دارد و موجب افزايش علاقه وي به شما خواهد شد، «تحسين او و احترام گذاشتن به اين ويژگي ذاتي اش» است.

با توجه به اين ويژگي رواني مردان، لازم است تمام کارهايي را که موجب احساس اقتدار مرد در محيط خانواده مي شود انجام دهيد و تمام کارهايي را که اقتدار مرد را زير سوال مي برد ترک کنيد.

اين رفتار شما مهم ترين نياز روحي يک مرد است. زماني که در راستاي برطرف کردن نيازهاي رواني او تلاش مي کنيد او نيز به صورت خودکار در راستاي برطرف کردن نيازهاي شما تلاش خواهد کرد. همچنين پذيرش بي قيد و شرط همسر، يک شرط اساسي در روابط عاشقانه است.

مي توانيد بدون انتقاد از يکديگر، در زمينه هاي مختلف يا درباره اشخاص، نظرات متفاوتي داشته باشيد. دوستي و رفتار دوستانه با همسر، از جمله عوامل تعيين کننده کيفيت زندگي زناشويي است.

اگر اين خصوصيت در ازدواج ها نباشد کيفيت آن ها تا حد نامناسبي کم مي شود. همان گونه که دوست داريد شوهرتان از اشتباهات شما بگذرد شما نيز از اشتباهاتش بگذريد.

پس همواره در زندگي مشترک گذشت داشته باشيد و فرصت جبران اشتباهات را به همسر خود بدهيد.

 

نسيم احمدي، کارشناس ارشد روان شناسي
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

شراره
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه چطور صفات به این بدی در شوهر اینطور توجیه میشه پس اینطور که مشاور گفتند همش کوتاهی از زن بوده و زن باید خودشو درست کنه این اصلا منصفانه نیست
سمیه
Iran, Islamic Republic of
من 8-سال ازدواج کردم ی روز خوش ندیدم نمیشه بهاش حرف زد ی پسر دارم ت 3-ساله موندم چ کنم داره رو پسرم تاثیر مبدأ را اخلاقش
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟