کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چه زمانی برای درمان وسواس به پزشک مراجعه کنیم؟

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 12 مهر 1394 ساعت 9:22

وسواس از زیرشاخه‌های اختلالات استرسی و عصبی است که برای درمان باید به روانکاو مراجعه شود.


دکتر باجلان کارشناس و مشاور خانواده گفت: وسواس یکی از زیر شاخه‌های اختلالات استرسی و اضطرابی است. معمولا افرادی که دائما در نگرانی هستند و دلشوره دارند دچار اختلال وسواس می‌شوند.
-
-
 
وی در ادامه افزود:
سه نوع وسواس وجود دارد:
- وسواس فکری
- وسواس عملی
-شخصیت وسواسی. 


کسانی که وسواس فکری دارند به وسواس عملی  هم دچار می‌شوند ولی در وسواس عملی،‌وسواس فکری وجود ندارد.
 
باجلان گفت: در وسواس عملی معمولا فرد کارهای کلیشه‌ای و تکراری را بدون فکر و به صورت روتین انجام می‌دهد مثلا عادت دارد با پای چپ بیرون برود یا از یک مسیر  خاصی باید گذر کند تا به منزل برسد. افرادی هستند که دائما دری را که قفل کرده‌اند چک می کنند.حتی در بعضی موارد پس از چک کردن و ترک کردن محل دوباره به مکان اولیه برمی گردند تا قفل در را چک کنند.
 
باجلان در خصوص درمان بیماری وسواس به راهکارهایی اشاره کرد: اولین گزینه انتخابی برای درمان ، دارو درمانی است که به تشخیص روانکاو به بیمار داده می شود . روش های کاهش استرس و تصویرسازی ذهنی برای مواجه با وسواس عملی کارساز است. در بعضی موارد عادات وسواسی بر روی زندگی فرد اختلالی ایجاد نمی کند چون زندگی روزانه فرد را مختل نمی‌کند و به افرادی که در اطراف این شخص هستند، آسیبی نرساند جای نگرانی نیست. زمانی باید برای درمان وسواس اقدام کرد که در زندگی شخص و اطرافیانش اختلالی ایجاد شود.


کد مطلب: 33301

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/33301/زمانی-درمان-وسواس-پزشک-مراجعه-کنیم

میگنا
  https://www.migna.ir