کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رابطه شخصيت و فيلم هاي مورد علاقه

زندگي ايده آل , 15 مهر 1394 ساعت 16:34

جالب است بدانيد تحقيقات اخير روان شناسان نشان مي دهد بسياري از خصوصيات شخصيتي و اخلاقي افراد را مي توان از روي ژانر فيلم هايي که به تماشاي آن علاقه دارند شناخت.


اگر دوست داريد بدانيد چگونه مي توانيد بهتر و دقيق تر ويژگي هاي شخصيتي ديگران را از مسير نوع فيلم ها و برنامه هايي که به آن ها علاقه بيشتري نشان مي دهند، بشناسيد، با ما همراه شويد.
-
 
طرفداران فيلم هاي حادثه اي؛ پر از انرژي

شخصيت هاي هيجاني و افرادي که خشم شان را سرکوب کرده اند به تماشاي فيلم هاي حادثه اي يا همان اکشن که به جنگ، خشونت و هرج و مرج مي پردازد، علاقه دارند. اين افراد برانگيختگي را دوست دارند و معمولا سرخوش و بشاش هستند. آن ها پرانرژي و خوش بين هم هستند.

ماجراجو بين ها؛ حس ششم قوي دارند

افرادي که به فيلم هاي ماجراجويانه که در آن شخصيت داستان به سفر مي رود يا مسيري را براي رسيدن به هدفي دنبال مي کند علاقه دارند، افرادي تغييرپذيرند و از يک فکر يا کار مخاطره آميز سراغ ديگري مي روند. اين افراد بيشتر به جاي تامل، بر پايه حس ششم تصميم گيري مي کنند و تصميمات شان هم احتمالا درست از آب درمي آيد!

وسترن بين ها؛ لجباز

دوستداران فيلم هاي وسترن که به داستان هايي که بيشتر در نيمه دوم قرن ۱۹ ميلادي و در آمريکاي قديم اتفاق افتاده است، علاقه مند هستند معمولاً آرزوهاي بزرگ منشانه اي دارند، خيلي وقت ها يک دنده، لجباز و فرصت طلب هستند و تفکر منطقي را سرکوب مي کنند، هيجان عميقي دارند ولي آن را علني ابراز نمي کنند. مرموز و دست نيافتني به نظر مي رسند. اين دسته افراد به ساکت بودن، متواضع بودن و کودکانه رفتار کردن گرايش دارند.

جنگي بين ها؛ ايرادگير

فردي که به فيلم هاي جنگي، اسيران جنگي، عمليات هاي مخفي نظامي و آموزش نظامي علاقه دارد ؛ بيشتر مواقع فردي آشفته، سرزنش گر، ايرادگير و خودکامه است و مانند بالادست ها رفتار مي کند. اين افراد فشار خون بالايي دارند. صداي شان خشن، گرفته و اغلب زير و بلند است. به احساسات و افکار ديگران اهميت زيادي نمي دهند و منزوي، سرد و از خود مطمئن به نظر مي رسند.

دوستداران فيلم هاي خانوادگي؛ اهل خانه و خانواده

افرادي آسان گير و اهل خانواده، داراي روابط صميمي با هيجانات امن، آسوده، فروتن و شخصيت هايي معاشرتي، لذت جو و سازش پذيرند.

 

درام بين ها؛ خجالتي اند

افرادي که موضعي حزن انگيز و غمگين داشته و تمايل دارند احساسات و هيجانات شان را سرکوب کنند به تماشاي فيلم هاي درام بيشتر راغبند، معمولا با ديگران خوب کنار نمي آيند و در انتقال عقايدشان مشکل دارند،به انتقادهاي ديگران حساس بوده و خجالتي هم هستند.

مستندبازها؛ منطقي و آرام

وقتي مي بينيد طرف مقابل به تماشاي مستند علاقه دارد، بايد او را فردي منطقي و اهل علم بدانيد. اين افراد به راحتي هر مطلبي را باور نمي کنند. به عبارت ديگر ساده لوح نيستند و قبل از پذيرفتن هر چيز بايد کاملا قانع شوند.

 

جنايي دوست ها؛ سرکش و ماجراجو

کساني که به تماشاي فيلم هايي که به تاريخچه جنايت ها مي پردازند يا به داستان هاي جنايي تبهکاران و جنايتکاران مافيا علاقه دارند، افرادي غيرقابل پيش بيني، سرکش، هيجاني و معمولاً بدبين هستند و توانايي لذت بردن شان از مسائل پايين است. اين دسته از افراد وابسته به کار هستند، اعتماد به نفس پاييني دارند و اغلب شاد نيستند ولي در عين حال ماجراجو و مخاطره طلب هستند و ترسي از برهم زدن قوانين و عادت ها ندارند.

کارتون بين ها؛ در طلب پايداري

عاشقان کارتون يا همان پويانمايي با استفاده از حواس پنج گانه و به کارگيري مهارت هاي عملي در طلب پايداري و استواري هستند. دوستانشان، آن ها را قابل اعتماد مي پندارند. آن ها به معنويت، سکون و آرامش گرايش زيادي دارند.

طرفداران فيلم هاي عاشقانه؛ هيجاني و عاطفي

دلبستگي، سرزندگي و فعاليت از مشخصه هاي اصلي افراد علاقه مند به فيلم هاي عاشقانه است. آن ها بسيار هيجاني اند و به طور غيرمعمولي نسبت به عقايد و انتظارات ديگران حساس هستند، از لحاظ عاطفي، حساس هستند و به راحتي رابطه دوستي برقرار مي کنند و معاشرتي و سرزنده  هستند. اين تيپ شخصيتي در زنان بيشتر از مردان ديده مي شود.

 

دوستداران فيلم هاي معمايي؛ مرموز

اشخاصي که در برابر سختي ها مقاوم هستند و سخت کوشي، اراده، ذوق، اشتياق و کمال گرايي بيشتر و روحيه تنبلي، لوس بودن، کم آموزي و واقع بيني کمتري دارند به فيلم هاي معمايي که در آن اتفاقات مرموزي رخ مي دهد و شخصيت اصلي داستان در پي يافتن علت آن است، علاقه و گرايش زيادي دارند.migna.ir آن ها به مسائل مرموز پوشيده مانند غيب گويي، پيشگويي و مسائل فوق طبيعي علاقه مندند.

طرفداران فيلم هاي ترسناک؛ خشک و بي تفاوت

مرده دلي، گرايش به افسردگي و احساس پوچي در اين افراد ديده مي شود. آن ها از فضاي ترسناک و وحشت زده فيلم به طور ناخودآگاه استفاده مي کنند و به وسيله آن اميال اضطراب آور دروني شان را با فيلم ارضا و فرافکني مي کنند. دسته اي از طرفداران فيلم هاي ترسناک هم آدم هاي خشک و بي احساس هستند.

طرفداران فيلم هاي تاريخي؛ محافظ گراهستند

شخصيت هاي جست و جوگر و تامل گرا به تماشاي فيلم هاي تاريخي که داستان آن در دوران قديم و باستان مي گذرد، علاقه زيادي دارند.آن ها شخصيتي خونگرم، درون گرا و آرام دارند و معمولا افراد مناسبي براي مشورت گرفتن هستند چون با نگاهي محافظه گرايانه به امور نگاه مي کنند.کاوش گري و واکاوي مسائل روزمره يکي از ويژگي هاي اين افراد است.



 


کد مطلب: 33371

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/33371/رابطه-شخصيت-فيلم-هاي-مورد-علاقه

میگنا
  https://www.migna.ir