شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۴
کد مطلب: 33478
۰
معاون دانشگاه پیام نور خبر داد:

گسترش فعالیت مراکز مشاوره دانشگاه پیام‌نور

 

دکتر "سیدعلی علم‌الهدی" که به تازگی به سمت معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور منصوب شده، در گفت‌و‌گو با ایسنا، درمورد برنامه‌های آتی این معاونت توضیح داد: یکی از برنامه های معاونت فرهنگی فعال کردن مشارکت خیرین در امور فرهنگی است تا افراد خیّری که در اقصی نقاط کشور تمایل دارند در بحث‌های فرهنگی به صورت خیریه بنیانگذاری کنند به سمت ایجاد فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه پیام نور جذب شوند.

 

وی از گسترش فعالیت مراکز مشاوره در دانشگاه پیام‌نور خبر داد و افزود: با توجه به اینکه برخی از ساختمان‌های دانشگاه پیام نور، مخصوصا در مناطق محروم، به دلیل کمبود دانشجو متروک مانده، به دنبال گسترش فعالیت مراکز مشاوره و همچنین ارائه خدمات درمانی، مخصوصا در زمینه دندان‌پزشکی هستیم، در این راستا ممکن است یک یا دو ساختمان در هر واحد که بلااستفاده مانده است تبدیل به مراکز مشاوره و درمانی شوند.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه گسترش فعالیت انجمن‌های علمی یکی دیگر ازماموریت‌های معاونت فرهنگی این دانشگاه است، اظهار کرد: انجمن‌های علمی در یک سال اخیر در دانشگاه پیام‌نور فعال شده‌اند که هدف ما گسترش فعالیت این انجمن‌ها است تا قادر باشیم موضوعات مهم فناوری و نانو که می‌توانند باعث اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان و دانشجویان پیام‌نور شود، در این انجمن‌ها پیگیری کنیم.

 

علم‌الهدی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های قرآنی گفت: یکی دیگر از اهداف معاونت فرهنگی ارتقای فعالیت‌های قرآنی است. فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه پیام‌نور تاکنون بیشتر در حوزه قرائت بوده و قصد داریم این فعالیت‌ها را در حوزه حفظ و درک مفاهیم گسترش دهیم.

 

 

بدهی 60 میلیارد تومانی دانشجویان به دانشگاه پیام‌نور

 

 

وی از بدهی 60 میلیارد تومانی دانشجویان به دانشگاه پیام‌نور خبر داد و اظهار کرد: از آنجایی که بسیاری از دانشجویان دانشگاه پیام‌نور از طبقات پایین جامعه و مناطق محروم هستند، حدود 60 میلیارد تومان معوقه و بدهی‌ دانشجویی به دانشگاه وجود دارد، بنابراین اگر بتوانیم مشارکت خیرین را در زمینه مسائل فرهنگی و علمی جلب کنیم، این سرمایه‌ها جبران معوقات دانشجویان خواهد بود زیرا در حال حاضر بسیاری از مراکز دانشگاه پیام‌نور فاقد مسجد، نمازخانه‌، کتابخانه و سالن‌های مطالعه هستند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی پیام نور در ادامه درمورد گسترش فعالیت‌های نشریات و تشکل‌های دانشجویی،گ فت: یکی از محورهایی که در سالهای اخیر مغفول مانده و در واحدها و مراکز پیام‌نور زمینه فعالیت پیدا نکرده‌، نشریات و تشکل‌های دانشجویی است. بنابراین یکی از اهداف ما این است که در قدم اول بتوانیم این تشکل‌ها را فعال کنیم. البته تجربه‌ دو دوره اخیر معاونان فرهنگی دانشگاه پیام‌نور این است که از آنجایی که دانشگاه پیام نور یک دانشگاه نیمه حضوری است و دانشجویان یک الی دو روز در هفته به دانشگاه می‌آیند کلا فعالیت‌های سیاسی اجتماعی در ساختار دانشگاه پیام نور خیلی جوابگو نیست.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه اولویت دانشگاه پیام‌نور گسترش فعالیت انجمن‌های علمی است، افزود: دانشجویان برخلاف عقاید سیاسی اجتماعی روی تشکل‌های علمی حساسیت زیادی دارند لذا نظر من این است که معاونت فرهنگی بیشتر باید مصروف فعال کردن انجمن‌های علمی شود،زیرا هر زمان که روی انجمن‌های علمی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم پاسخ خوبی گرفته‌ایم بنابراین انجمن‌های علمی اولویت‌های بیشتری دارند.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
زندگی درس حساب است، خوبیها را جمع، بدیها را کم ، خوشی ها را ضرب و شادیها را تقسیم کنیم