دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - 11 Dec 2023
تاریخ انتشار :
شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ / ۲۳:۰۶
کد مطلب: 33620
۰

عدم تاثیر تکرار اطلاعات در یادگیری بیماران اوتیسمی

دانشمندان دانشگاه‌ کارنگی‌ ملون و دانشگاه پیتزبورگ با بررسی گروهی از بیماران مبتلا به اوتیسم دریافتند این افراد گاهی رفتار یا مهارت جدید را فقط در موقعیت خاص یاد می‌گیرند اما در انتقال‌ آن مهارت یا اطلاعات یاد گرفته‌ شده به یک موقعیت جدید مشکل دارند. به طور مثال، می‌توان با نشان دادن تصویر یک سگ و تکرارکردن واژه سگ بارها و بارها ماهیت این حیوان را به کودکان اوتیسمی آموزش داد اما زمانی که آنها یاد می‌گیرند که گربه چه نوع حیوانی است یا سگی از نوع دیگر به آنها نشان داده می‌شود، دانش قبلی خود از سگ را انتقال نمی‌دهند و باید اطلاعات جدید دوباره به آنها آموزش داده شود.

این یافته‌ها رویکردهای آموزشی کنونی که بر تکرار تمرکز دارند، را با چالش مواجه می‌سازد و دارای مفاهیم مهمی برای آموزش‌ دادن افراد مبتلا به اوتیسم است.
مرجع : خبرگزاری مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

احتمال افزایش اختلالات تغذیه ای در نوجوانان مبتلا به صرع
تکنیک‌های ریختن آب سرد روی عصبانی‌ها
این احساس نشانه ضریب هوشی بالاتر است
هشدار؛ تروماهای کودکی را جدی بگیرید
فواید مشاوره روانشناسی
وسواس شده اید اگر این نشانه ها را دارید!
انواع هوش/ 16روش برای باهوش‌تر شدن
لینک ثبت‌نام و دریافت دفترچه آزمون صلاحیت حرفه‌ای روانشناسان و مشاوران
فتحی آشتیانی:  آزمون صلاحیت حرفه‌ای نیاز به مطالعه هیچ منبعی ندارد
درخواست حذف مصاحبه نظام روانشناسی برای دریافت پروانه اشتغال!!
پیامد روانیِ جست‌وجوی موفقیت به‌ جای شادمانی
این ۶ سوال را قبل از خواب از فرزندتان بپرسید
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ