يکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - 29 Jan 2023
تاریخ انتشار :
شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ / ۲۳:۰۶
کد مطلب: 33620
۰

عدم تاثیر تکرار اطلاعات در یادگیری بیماران اوتیسمی

دانشمندان دانشگاه‌ کارنگی‌ ملون و دانشگاه پیتزبورگ با بررسی گروهی از بیماران مبتلا به اوتیسم دریافتند این افراد گاهی رفتار یا مهارت جدید را فقط در موقعیت خاص یاد می‌گیرند اما در انتقال‌ آن مهارت یا اطلاعات یاد گرفته‌ شده به یک موقعیت جدید مشکل دارند. به طور مثال، می‌توان با نشان دادن تصویر یک سگ و تکرارکردن واژه سگ بارها و بارها ماهیت این حیوان را به کودکان اوتیسمی آموزش داد اما زمانی که آنها یاد می‌گیرند که گربه چه نوع حیوانی است یا سگی از نوع دیگر به آنها نشان داده می‌شود، دانش قبلی خود از سگ را انتقال نمی‌دهند و باید اطلاعات جدید دوباره به آنها آموزش داده شود.

این یافته‌ها رویکردهای آموزشی کنونی که بر تکرار تمرکز دارند، را با چالش مواجه می‌سازد و دارای مفاهیم مهمی برای آموزش‌ دادن افراد مبتلا به اوتیسم است.
مرجع : خبرگزاری مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

آیا مادری‌کردن می‌تواند نوعی طغیان باشد؟
اضطراب وجودی و روانشناسی وجود نگر
عملکرد نورون‌های آینه‌ای در زندگی  
درمان وابستگی شدید کودک به مادر
چگونگی مراقبت از دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی
چرا باید عزت نفس داشته باشیم؟
۵ اشتباه والدین در برخورد با نوجوانان
روانشناسی تئوری‌ توطئه: قلدری، قدرت و کنترل
بی‌خوابی می‌تواند به آرامی شما را بکشد!
فانتوسمی یا توهم بویایی چیست و چه علائمی دارد؟
اختلالی که زمینه ساز افکار خودکشی می‌شود!
خودشیفتگی نقابی پوچ
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!