شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ / ۱۷:۴۱
کد مطلب: 33683
۰
مشاور امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خبر داد

راه‌اندازی دفتر مشاوره و روانشناسی در بخش ایثارگران آذربایجان غربی

راه‌اندازی دفتر مشاوره و روانشناسی در بخش ایثارگران آذربایجان غربی
به گزارش فارس، عابد کیخانی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: دفتر مشاوره و روانشناسی جهت پاسخ‌گویی به نیاز فرزندان شهدا و ایثارگران این مجموعه راه‌اندازی شد. وی با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای جلوگیری از افت تحصیلی همچنین رشد و پیشرفت فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان اتخاذ شده است، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی به معنای واقعی خود را وامدار خانواده معظم شهدا و ایثارگران می‌دانند، بنابراین باید در زمینه‌های گوناگون به خدمت‌رسانی گام برداشته شود.

این مسئول افزود: در دانشگاه علوم پزشکی استان بیش از 4 هزار دانشجو مشغول تحصیل است، که از این تعداد حدود 194 نفر فرزند جانباز و شهدای استان هستند، به طوری که بسیار کمتر از درصد تعیین شده در قانون است.

مشاور امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان متذکر شد: با وجود ی که تعداد دانشجویان زیرپوشش طرح حمایتی ایثارگران و شهدا خیلی کم حتی پایین‌تر از 200 نفر است.

وی اضافه کرد: اما با این همه یک جو و فضای روانی علیه آنها در دانشگاه وجود دارد مبنی بر اینکه با استفاده از سهمیه ایثارگری به دانشگاه راه یافته‌اند نه شایستگی شخصی.

کیخانی متذکر شد: بنابراین دفتر مشاوره مورد اشاره با هدف خدمت‌رسانی به خانواده معظم ایثارگران استان راه‌اندازی شده است، تا اینکه برخی مسائل منجر به افت تحصیلی دانشجویان نشود.

این مسئول با اظهار اینکه با لحاظ تخصصی بودن فعالیت‌های این مجموعه و ضمن توجه به قوانین موجود در این زمینه برای جذب ایثارگران تلاش می‌شود، خاطرنشان کرد: از این رهگذر ظرفیت و توانمندی‌های این قشر از جامعه مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اظهار اینکه در راستای ارائه خدمات مختلف به جامعه هدف‌ گام برداشته می‌شود، بیان داشت: در راستای جامه عمل پوشاندن به ماده 51 قانون جامعه ایثارگران در این مجموعه اقدام می‌شود.
مشاور امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اعزام دانشجویان و خانواده معظم ایثارگران به سفر زیارتی همچنین دیدار با آنها و ... از جمله برنامه‌های این دانشگاه قلمداد می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود