سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ / ۰۸:۴۱
کد مطلب: 3372
۰
۱

تعداد نخبه های دانشگاه صنعتی شریف/ تغییر زمان مصاحبه کنکور دکتری دانشگاه شریف

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بابیان اینکه این معاونت، دانشگاهها را به مکانهای امن برای تحقق ایده ها و شکوفایی استعدادها تبدیل می کند گفت: هم اکنون بیش از هزار دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار دارند.
به گزارش مهر، دکتر نسرین سلطانخواه در دومین نشست صمیمانه مسئولان بنیاد ملی نخبگان با استادیاران و دانشجویان مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان در دانشگاه صنعتی شریف افزود: هم اکنون هزار و 100 دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف و 30 استادیار جوان این دانشگاه مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار دارند. معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به نشست های این معاونت در دانشگاه های مختلف کشور، یاداور شد: نشستهایی که با حضور نخبگان در دانشگاه های تهران و یا سایر استانها انجام می شود، ایده های نوینی به ما می دهد تا وظایف مان را بهتر انجام دهیم و نقاط ضعف را ترمیم کنیم.
 
وی شناسایی، جذب، حمایت و هدایت استعدادهای برتر را از وظایف بنیاد دانست و ادامه داد: بنیاد با سیاستگذاری و ایجاد ارتباط و تعامل میان نهادهای مرتبط با نخبگان، نوعی تقسیم کار و هماهنگی میان سازمانها انجام می دهد تا مسائل نخبگان مرتفع شود.
 
سلطانخواه با تاکید بر اینکه بستر رشد و تکامل نخبگان متفاوت است، ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان تصمیم دارد با نظارت بر مکانهای رشد و رویش این استعدادها، دانشگاه ها را به مکانهای امن برای تحقق ایده ها و شکوفایی استعدادهای نخبگان تبدیل کند چرا که ما معتقدیم دانشگاه وظیفه حفظ و نگهداری استعدادهای برتر را دارد.
 
رئیس بنیاد ملی نخبگان تقویت هویت دینی و خودباوری را از مهمترین ویژگیهای رشد یک ملت دانست و تاکید کرد: نخبگان به عنوان الگو و عناصر تاثیرگذار در جامعه باید مجهز به خودباوری و اعتماد به تواناییهای خود باشند و این امر محقق نخواهد شد مگر آنکه مکان های رشد آنها همچون دانشگاه ها و مدارس این امور را به آنان منتقل کنند.
 
وی افزود: طیف عظیم مخاطبان بنیاد ملی نخبگان، استعدادهای برتری هستند که توانایی بالقوه ای دارند و بنیاد تلاش دارد تا با حمایت از آنها این پتانسیل بالقوه درون آنها را به فعلیت برساند تا منشا خدمت رسانی به هموطنان خود شوند.
 
سلطانخواه با تاکید بر آنکه اکنون نگاه بنیاد معطوف به محیطهای رشد نخبگان است، گفت: تعامل بیشتر با این محیطها و نظارت بیشتر برآنها برای ایجاد شرایط بهتر برای شکوفایی استعدادهای برتر و نخبگان از مهمترین برنامه های حال حاضر بنیاد ملی نخبگان است. تغییر زمان مصاحبه کنکور دکتری دانشگاه شریف
مهر:  تاریخ مصاحبه در تمام کد رشته های مقطع دکتری سال 90 دانشگاه صنعتی شریف تغییر کرد و به 2 مردادماه موکول شد.
تاریخ مصاحبه در تمام کد رشته‌ های دانشگاه صنعتی شریف که پیش از این توسط سازمان سنجش آموزش کشور در خرداد ماه سال 90 اعلام شده بود، با هماهنگی این سازمان در روزهای 2،3 و 4 مرداد ماه انجام می شود. جزئیات مراحل بعدی ثبت‌ نام و تاریخ دقیق مصاحبه در هر یک از رشته‌های مذکور از طریق سامانه‌های الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف اعلام می شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اسماعيل اميرصالحي
United States
باسلام چرا مينويسيد ليست يا اسامي نخبگان ولي نام آها را نمينويسيد تا نسبت به صحت گفتار تان اطلاع حاصل نمائيم .رشته كارشناسي مواد را ميخواهم با تشكر .
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود