کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مضرات استفاده از موبایل قبل از خواب در نوجوانان

خبرگزاری مهر , 8 آبان 1394 ساعت 13:04

محققین می گویند نور تلفن همراه با کاهش میزان هورمون ملاتونین موجب برهم زدن سیکل خواب شده و خوابیدن را مشکل می کند.


طبق یک مطالعه جدید بسیاری از نوجوانان عادت دارند قبل از خوابیدن با تلفن موبایل خود برای دوستانشان پیام بفرستند. این کار می تواند موجب کم خوابی در طول شب شده و این کم خوابی می تواند موجب خواب آلودگی در طول روز بعد و کاهش کارآیی تحصیلی شود.

در یک مطالعه محققین دانشگاه نیوجرسی ۳۲۰۰ دانش آموز دبیرستانی را بررسی کرده و متوجه شدند ۶۲ درصد از آنها قبل از خواب با کمک تلفن همراهشان پیام می فرستند و ۲۱ درصد از آنها از خواب بیدار می شوند تا برای دوست شان پیام ارسال نمایند.

ارسال پیام قبل از خواب در دختران بیش از پسران دیده شد. گاهی اوقات موقع خواب برای آنها پیام می اید و آنها را از خواب بیدار می کند. تمایل خاصی در این نوجوانان وجود دارد که پیام ها را همان موقع جواب دهند و این تبادل پیام ممکن است تا چند ساعت ادامه یابد. محققین می گویند نور تلفن همراه با کاهش میزان هورمون ملاتونین موجب برهم زدن سیکل خواب شده و خوابیدن را مشکل می کند.
کم خوابی موجب دیر بیدار شدن از خواب در صبح و بروز اضطراب و کاهش توجه، افت تحصیلی و در نهایت افسردگی می شود. خواب کافی برای رشد مغز و روند یادگیری در دوران نوجوانی اهمیت زیادی دارد.


کد مطلب: 33722

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/33722/مضرات-استفاده-موبایل-قبل-خواب-نوجوانان

میگنا
  https://www.migna.ir