شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ / ۰۹:۵۲
کد مطلب: 3375
۱

یک دختر ایرانی در میان 100 خلاق برتر سال 2011 +عکس

باید روی واژه خلاق در اینجا تأکید کنم. ما خیلی از افرادی را که در این لیست معرفی شده‌اند نمی‌شناسیم ولی کار آنها در دنیای فناوری و زندگی عادی مردم، تأثیرگذار بوده‌اند. مثلا ما «واداح خانفار» شبکه الجزیره را که نقشی مهمی در پوشش خبری تظاهرات مردم مصر علیه دیکتاتوری مبارک نداشت نمی‌شناسیم، یا نمی‌دانیم مغز متفکر iOS، «اسکات فورستال» بوده است، یا اصلا به نام «الکس کیپمن»، که نقش اساسی در ساخته شدن کینکت مایکروسافت داشت، برنخورده‌ایم. فهرست جالب فست کمپانی، چنین افرادی خلاقی را به معرفی می‌کند، این فهرست به ما می‌گوید که اینستاگرام یا اپ فلیپ‌بورد با تلاش چه کسانی در اختیار ما قرار داده شده است و شما را با «میکائیل هد»، رئیس شرکت Rovio که با بازی پرندگان خشمگین، ساعت‌ها همگی ما را سرگرم کرده است، آشنا می‌کند. یک ایرانی ساکن ونکوور کانادا توانست در میان طبقه بندی 100 خلاق برتر سال 2011 در عرصه تجارت مجله "فست کمپانی" قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، شهرزاد رفعتی بنیانگذار شرکت BroadbandTV در طبقه بندی 100 خلاق برتر سال 2011 مجله "فست کمپانی" در رتبه 37 قرار گرفت.
هر چند این لیست به معرفی بزرگترین خلاقان در عرصه تجارت می پردازد اما در میان بزرگان تجارت، اسامی چون اسکات فورستال از شرکت اپل، اریک دیشمن از شرکت اینتل، الکس کیپمن از مایکروسافت و سباستین تروان از گوگل نیز به چشم می خورد که در دنیای فناوری حرف اول را می زنند.  شهرزاد رفعتی در سال 2000 از تهران به ونکوور مهاجرت کرد و در رشته علوم رایانه دانشگاه بریتیش کلمبیا به تحصیل پرداخت و سپس شرکت BroadbandTV را تاسیس کرد. در این فهرست چشمم به نام «شهرزاد رفعتی» برخورد، فست کپمانی در مورد او توضیح داده است که:
در مدت کوتاه 3 سال، شرکت رفعتی توانست با ارائه دهندگان محتویات چندرسانه ای شریک شود. BroadbandTV  موفق شد به تغییر مفهوم ارتباط میان "سارقان اینترنتی محتواهای رسانه ای" و "ارائه دهندگان این محصولات" کمک کند.

رفعتی در این خصوص توضیح داد: "ارائه دهندگان این محتواها در عوض مبارزه با طرفداران مشتاق خود می توانند کار با آنها را آغاز کنند. ما در حال کمک به شرکتهایی هستیم که بتوانند محتواهای خود را در اینترنت شناسایی کنند و آنها تحت کنترل بگیرند و در سود حاصل از آنها سهیم شوند." گام بزرگ بعدی این شرکت در عرصه برنامه های جانبی تلفنهای همراه هوشمند ارائه محتواهای ویدیویی است. BroadbandTV یک شرکت رسانه ای فناوری است که با اپراتورهای شبکه و فعالان تبلیغات همکاری می کند و در عرصه بهینه سازی و توزیع محتواهای ویدیویی از راه اینترنت پروتکل (IP) و شبکه های بی سیم و موبایل فعالیت دارد. آلگوریتمهای شهرزاد رفعتی وب را برای شناسایی ویدیو کلیپهای بدون حق کپی رایت اسکن می کنند. زمانی که این فیلمها شناسایی شدند BroadbandTV به آنها یک آگهی متصل می کند و درآمد حاصل از آگهی را با تولیدکننده واقعی ویدیوکلیپ تقسیم می کند.
همه آنها از اینترنت به خاطر نقض کپی‌رایت می‌ترسیدند. اما فناوری‌ای که شرکت BroadbandTV فراهم آورده است، محتوای مشمول کپی‌رایت را نه‌تها در یوتیوب بلکه در هر فضای دیگری که امکان آپلود ویدئو در ان باشد، تشخیص می‌دهد. بر این اساس، برای مثال در عرض دو سال گذشته، هزاران ویدئو از مسابقات ورزشی که قانونا تحت مالکیت NBA یا اتحادیه بسکتبال آمریکا بودند، و بدون اجازه آپلود شده بودند، تشخیص داده شدند.

منابع :  http://www.tabnak.com/nbody.php?id=110162
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1328142
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين