جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۵:۴۶
کد مطلب: 3383
۰

هکرهای جهان برای حل بحرانهای زمین گردهم می آیند

هکرهای جهان همگی مخرب و تبهکار نیستند، کنفرانس جهانی که طی روزهای آینده در سرتاسر جهان در میان هکرهای خوب برگزار خواهد شد گواهی بر این واقعیت است، رویدادی که در آن برای بزرگترین بحرانهای جهان راه حلهای تاثیرگذار ارائه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، معمولا زمانی که عبارت هکر به گوش فردی می رسد، تصور فرد از صاحب این عنوان فردی نیست که خود را برای حل و جلوگیری از توسعه بحرانهای جهانی وقف کرده باشد. اما طی روزهای آینده هکرهای سرتاسر جهان با هدف مهار کردن و مدیریت خطر ناشی از فجایع طبیعی و تغییرات آب و هوایی در کنفرانس "هَکاتون" گرد هم خواهند آمد. این مراسم دور ششم از کنفرانس جهانی Random Hacks of Kindness است، کنفرانسی که در آن از اینترنت به عنوان ابزار و محوری برای نمایش دادن مشکلات جهان استفاده می شود. این گردهمایی ها که در شهرهای سرتاسر جهان از جمله آتلانتا، سیلیکن ولی، بازل و بوگوتا برگزار خواهند شد، نتیجه همکاری سال 2009 شرکتهای گوگل، مایکروسافت، یاهو، ناسا و بانک جهانی است.
 
به گفته رهبران کنفرانس RHoK هماهنگی و همخوانی متخصصان بحرانهای طبیعی و هکرهای رایانه ای است که می تواند این کنفرانس را تاثیر گذار کند زیرا معمولا راه حلهای ارائه شده توسط افراد متخصص بیش از اندازه دشوار و راه حلهای ارائه شده توسط کاردانان میدانی بیش از اندازه غیر تخصصی و غیرعلمی هستند از این رو RHoK در تلاش است تا این نقاط ضعف را به دقت آشکار کند.
 
در واقع در این کنفرانس مثبت ترین وجهه هک کردن یعنی استفاده حداقلی از منابع و استفاده حداکثری از قدرت مغز انسان برای خلق راهکاری خارق العاده برای مشکلات رایج جهان مورد بررسی قرار می گیرد و هدف از برگزاری آن دستیابی به راه حلهای قطعی برای برخی از مشکلات بزرگ جهان است به شکلی که متخصصانی که مشکلات را مطرح کرده اند بتوانند این راه حلها را مورد استفاده قرار دهند.
 
یکی از کارآمد ترین برنامه هایی که در کنفرانس سال 2009 ارائه شد برنامه "I’mOK" ( من خوب هستم) بود، برنامه ای برای ارسال پیامک که مردم هائیتی و شیلی می توانستند با استفاده از آن به خانواده هایشان در منطقه اطلاع دهند که در سلامت به سر می برند. همچنین بانک جهانی در کنفرانس سال 2010 برنامه ای را ارائه کرد تا بر اساس آن بتوان خطرات ناشی از رانش زمین را شبیه سازی کرد.
 
عملکرد RHoK مشابه یک سازمان محافظت بین المللی است که می تواند منابع متعددی فراهم آورد اما گروه های مختلف در شهرهای مختلف جهان بر روی موضوعات منطقه ای متمرکز خواهند شد، برای مثال در استرالیا قرار است بر روی ارائه برنامه ای برای پیشگیری و مقابله با به دام افتادن ساکنان در آتش سوزی ها، سیلها و سونامی تمرکز شود. تنوع راهکارهایی که در پایان این کنفرانس به دست می آیند همان چیزی است که این کنفرانس را برای پشتیبانان مالی اش خوشایند ساخته است.
 
بر اساس گزارش سی ان ان، این گروه ها در تمامی شهرها، از نایروبی در کنیا گرفته تا بوئنوس آیرس در آرژانتین و تمامی شهرهای میان این دو نقطه گرد هم خواهند آمد. "هیتر لیسون" سازمان دهنده این کنفرانس که آغاز دومین دور از کنفرانس RHoK در تورنتو کانادا را به عهده داشته و تعداد هکرهای حاضر در آن را 90 نفر اعلام کرده، معتقد است هیجان انگیزترین رویداد در این کنفرانس جهانی برخورد مغزها است، زیرا افرادی از تمامی زوایا و جنبه های زندگی در آن حضور دارند، مدیران اورژانس، حسابدارها، متخصصان بهداشت و درمان، خبرنگارها، توسعه دهندگان اطلاعات و منابع اطلاعاتی باز، ورزشکارها و دیگر افراد در این کنفرانس حضور خواهند داشت تا انرژی و دانش خود را به شیوه ای دلگرم کننده و الهام بخش مورد استفاده قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.