پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ / ۰۸:۱۱
کد مطلب: 33979
۰

راهکارهای بوعلی‌ سینا برای بی‌خواب‌ها

افراد سرد مزاج از بی‌خوابی کمتری برخوردار هستند.

دکتر مظهری متخصص طب سنتی با اشاره به تجویز ابوعلی سینا در مورد بی‌خوابی افراد اظهار داشت: مواد دارای مزاج گرم و خشک، سرد و تر ، و گرم و تر هسته که باعث آرامش روحی و روانی گشته و نقش مؤثری در ایجاد یک خواب عمیق و راحت در انسان دارد.

وی بیان کرد: افراد در هنگام خواب به علت تر شدن مزاج سبب افزایش وزن شده و همین طبع سرد و تر سبب خواب راحت می‌شود، به طوری که اگر این مزاج سرد و تر در بدن از بین برود، فرد دچار بی‌خوابی و پریشان حالی خواهد شد.

این متخصص با بیان اینکه افراد با مزاج گرم و خشک بی‌خواب‌تر از بقیه هستند، افزود: برای اینکه افراد خواب راحتی داشته باشند باید مزاج خود را تر بکنند تا مشکلی در خوابیدن پیدا نکنند و همچنین افراد با مزاج گرم و خشک و سرد و خشک و حتی گرم و تر به علت فعل و انفعالات شیمیایی داخل بدن تحریک هورمون‌های اعضای بدن شده و فرد را دچار تشنج روانی و در نتیجه بی‌خوابی می‌کنند.

مظهری ادامه داد: گیاهان زیادی در طبیعت موجود است که طبع انسانی را سرد و تر کرده و در نتیجه مقدمات یک خواب خوب را مهیا می‌کند و این دمنوش‌ها افراد را از پریشان خوابی نجات می‌دهد و هیچ گونه عوارضی ندارند.

وی اضافه کرد: دمنوش گیاهانی همچون گلاب، بیدمشک و عرق کاسنی باعث تر شدن مزاج انسان شده و با خوردن با برنامه این گیاهان طبیعی آرامش زیادی به انسان داده می‌شود.

مظهری ابراز داشت: طبق طب ابوعلی سینا، مصرف دمنوش‌هایی چون گل گاوزبان، اسطوخودوس و بادرنجبویه آرامش خاطر را به انسان هدیه داده و افراد را از بی‌خوابی نجات می‌دهند.

وی عنوان کرد: حجامت سر باعث شده که مزاج و طبع بدن سر دو تر شده و انسان راحت‌تر به خواب عمیقی فرو رود و در اثر این کار انسان با خوردن ماست که طبعی کاملاً سرد دارد به جنگ بر علیه پریشان خوابی می‌رود.

وی در پایان گفت: هر زمانی که افراد ذهنش مشغول بوده و یا هنگام خواب استرس و اضطراب بالایی دارد این حالت سبب پریشان خوابی و خواب‌زدگی افراد می‌شود.

دکتر خسرونیا متخصص داخلی گفت: مصرف قرص‌های آرام‌بخش مثل دیازپام، زاناکس و لورازپام در درازمدت به علت حاوی مقادیر زیادی مرفین سبب اعتیاد بدن افراد به این قرص‌ها شده که در زمان مصرف طولانی این قرص‌ها دیگر بر بدن اثربخش نبوده و بدن افراد نسبت به این قرص‌ها واکنشی نشان نمی‌دهند.

وی ابراز داشت: مصرف بی‌برنامه و بدون تجویز پزشک قرص‌های آرام بخش سبب از بین رفتن حافظه و تأثیر منفی بر روی مغز افراد می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی