سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۹
کد مطلب: 34047
۱

اعلام حضور غيرضروري روان شناسان در کمپ هاي ترک اعتياد غيرکارشناسي است

اعلام حضور غيرضروري روان شناسان در کمپ هاي ترک اعتياد غيرکارشناسي است
دست اندرکاران بهزيستي حضور روان شناسان در کمپ هاي ترک اعتياد را غيرضروري اعلام کرده، در حاليکه اعتياد يک بيماري است و نياز به درمانگر متخصص خود دارد.

معصومه آبـاد با تاکيد بر اينکه درمان معتادان بايد بر مبناي توانمندسازي فردي باشد، اما بهزيستي اين مهم را در نظر نمي گيرد، تصريح کرد: جاي تاسف دارد که در روند درمان افرادي که دچار سوء مصرف موادمخدرند، روان شناسان که يکي از ارکان اصلي ترک اعتيادند، به عنوان آسيب شناسان اجتماعي مغفول بمانند، متخصصاني که مي توانند مسير بازگشت افراد معتاد به خانواده ها را تحت تاثير قرار دهند.


وي با اشاره به اينکه براي درمان فرد معتاد ابتدا بايد شناسايي رفتار انجام و سپس با ريشه يابي شخصيتي، فرد ترغيب به ترک شود، بيان کرد: يکي از روش هاي ترک اعتياد در کشور اين است که پيمانکاران سازمان بهزيستي معتادان را به کمپ هاي ترک اعتياد معرفي کنند و به ازاي هر فرد پولي دريافت کنند. معضلي که سبب مي شود پيمانکاران بدون توجه به اهميت پيش زمينه ايجاد روحيه ترک در فرد معتاد وي را تحويل مراکز دهند.

وي ادامه داد: اين روش شناسايي و معرفي افراد باعث مي شود معتادان در يک چرخه ترک اعتياد معلول قرار بگيرند و سيکل معيوب ترک اعتياد در کشور تنها منجر به اتلاف منابع مالي و انرژي شود و لاغير. چراکه پيمانکاران تنها به فکر جذب منابع مالي از طريق معرفي معتادان هستند و معتادان نيز در تلاش براي فرار از کمپ ها.

آباد با اشاره به اينکه بر اساس آمارها حداقل 80درصد اين افراد پس از خروج از کمپ هاي ترک اعتياد مجدد اقدام به مصرف موادمخدر مي کنند، تصريح کرد: تا زماني که چرخه ترک اعتياد کشور اصلاح نشود، اين بلاي خانمان سوز که به جان جامعه افتاده است درمان نمي شود.

عضو کميسيون اجتماعي شوراي شهر تهران متذکر شد: بايد در سياست گذاري هاي مبارزه با موادمخدر در کشور بازنگري هايي انجام شود و مبنا توانمندسازي افراد در نظر گرفته شود. چراکه يک فرد زماني اعتياد خود را کنار مي گذارد که به آغوش خانواده و جامعه بازگردد، صرفا ترک مصرف مواد مخدر ملاک نيست و اين چنين فرد هر آن ممکن است بار ديگر اقدام به مصرف کند.
مرجع : خبرگزاري آريا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی