پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۲
کد مطلب: 34166
۱

مزایا و معایب تزریق ژل برای رفع چین و چروک‌ها

دکتر تقی‌پور متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به تزریق ژل و چربی گفت: برای رفع چین و چروک صورت راه‌های گوناگونی وجود دارد، استفاده از انواع کرم‌ها و پمادها تا جراحی، داروها نمی‌توانند چین و چرو‌ک‌ها را برطرف کنند بلکه بیشتر در جهت جلوگیری از به وجود آمدن و یا پنهان کردن آنها به کار می‌روند.
 
وی افزود: جراحی نیز مشکلات و عوارض خاص خود را دارد، تزریق کننده‌های پوستی یک راه حل کم خطر، سریع و مؤثر برای رسیدن به این مقصود است.
 
این متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی اظهار داشت: تزریقات که برای پر کردن فرورفتگی‌ها و چین و چروک پوست به کار می‌روند در چند مورد مناسب هستند، کسانی که چروک‌های کم عمق دارند، بیمارانی که جراحی در آنها مجاز نیست، افرادی که زخم‌های عمیق و گود دارند و... .
 
دکتر تقی‌پور در خصوص مزیت و معایب این تزریقات بیان کرد: این تزریقات یا چربی هستند که از خود فرد گرفته می‌شود یا مواد ساختنی چربی‌ها باید از نقاطی از بدن مثل شکم یا پهلو گرفته و پس از فرآوری‌هایی به شکل مایع قابل تزریق درآید آن گاه آن را به وسیله یک سرنگ و سر سوزن ظریف در لایه‌های زیر پوست تزریق می‌کنند، حسن بزرگ چربی این است که چون از خود فرد هستند احتمال خطر حساسیت و پس زدن را ندارد و ایراد آن این است که برداشتن آن در بدن مشکلات خاص خود را دارد. همچنین بعد از مدتی ممکن است چربی‌ها جذب شوند و در نقاط حساسی مثل لب ایجاد نامنظمی و ناهمگونی کند.
 
وی درباره عوارض تزریقات ادامه داد: میزان کمی درد، تورم و کبودی از پیامدهای معمول این تزریقات است که پس از چند روز به حالت طبیعی بر می‌گردد، ادامه یافتن درد و تورم ممکن است به علت عفونت یا واکنش به مواد باشد که قالب آنها به درمان آنتی بیوتیک پاسخ می‌دهند، در موارد کمی هم احتمال عدم تقارن و ناهماهنگی در محل تزریق و یا در مقایسه با طرف مقابل به وجود آید.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید توجه شود این تزریقات در کسانی که سابقه حساسیت شدید دارند نباید به کار رود و همچنین افرادی که داروهای ضد انعقاد و آسپرین یا پروفن یا داروهای مشابه مصرف می‌کنند باید یک هفته قبل آن را قطع کنند.
 
 
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت