جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۹
کد مطلب: 34196
۰
قائم مقام وزیر بهداشت خبر داد

پیگیری افزایش تخت‌های اعصاب و روان

پیگیری افزایش تخت‌های اعصاب و روان

به گزارش ایسنا، دکتر سید محمدهادی ایازی با اشاره به این که کشور به تناسب هر یک 1000 نفر جمعیت باید 2.7 درصد تخت بیمارستانی داشته باشد، خاطرنشان کرد: اما این آمار در حال حاضر برابر با 1.7 درصد به ازای هر یک 1000 نفر است. این در حالی است که برخورداری از تخت بیمارستانی در برخی از شهرستان‌ها همانند بروجرد به 0.6 درصد نیز می‌رسد که بیانگر کمبود شدید در این نقاط است.

 وی با تاکید بر این که کمبود تخت‌های بیمارستانی در دو حوزه اعصاب و روان و سوختگی نسبت به سایر حوزه‌ها کمتر است، گفت: در این دو حوزه تعداد تخت‌های بیمارستانی نه تنها افزایش نداشته بلکه با کاهش نیز مواجه بوده است.

 

مقدمات اجرایی ساخت دو بیمارستان سوختگی در تهران

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت کشور با اشاره به این که حوزه مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه‌های علوم پزشکی توان سوق دادن مجمع خیرین را به ایجاد بیمارستان یا بخش‌های تخصصی اعصاب و روان و نیز سوختگی در کشور دارند، گفت:خوشبختانه مقدمات اجرایی ایجاد دو بیمارستان سوختگی در تهران فراهم شده است که بخشی از نیازهای بیماران را برطرف می کند.

 ایازی در تشریح وضعیت اجرای این دو پروژه گفت: یک بیمارستان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران واقع در منطقه پنج است که اکنون روند اجرایی آن تسهیل شده و سرعت یافته است. همچنین زمینی به مساحت 7 هزار متر در خیابان شهید مطهری توسط اوقاف به منظور ایجاد بیمارستان سوختگی در نظر گرفته شده که عملیات اجرایی آن با اعلام آمادگی یک خیر تا دو ماه آینده کلید می‌خورد.

 وی با تاکید بر این که در مورد بیماران اعصاب و روان نیز چند پروژه در تهران در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: یکی از این پروژه‌ها موقوفه افشین نام دارد که در منطقه 22 واقع شده است. در صدد هستیم در شش ماه دوم سال جاری با تولیت وقف این مجموعه که دادستان کل کشور و رئیس دیوان عالی کشور است، جلسه‌ای تشکیل دهیم تا این پروژه نیز اجرایی شود.

 ایازی افزود: در شهرستان‌های دیگر نیز این موضوع توسط مجمع خیرین سلامت و نیز حوزه مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه‌ها در حال پیگیری است.

  

تعیین جغرافیای بیماری‌ها در کشور

 بنابر اعلام وب‌دا، قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دست آوردن آمارها در حوزه آسیب‌های اجتماعی و نیز طرح سنجش عدالت توسط رصدخانه شهر تهران که داشبورد یا دیده‌بان شهر نیز نامیده می‌شود، عنوان کرد: در آینده نزدیک نیز رصدخانه شاخص‌های سلامت ایرانیان راه‌اندازی می‌شود که دیده‌بان سلامت کشور است.

 

ایازی در پایان گفت: با راه‌اندازی این رصدخانه جغرافیای بیماری‌های ایران از نظر تعداد، نوع بیماری و سایر موارد مشخص می‌شود. مقدمات ساخت این مرکز فراهم شده و امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری رسد.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...