پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ / ۰۸:۵۲
کد مطلب: 34221
۱
مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد :

باید گلستان خوانی را هم به دانش آموزان بشناسانیم

باید گلستان خوانی را هم به دانش آموزان بشناسانیم
مدیر کل آموزش و پرورش فارس بااشاره به اینکه اگر بخواهیم طرح گلستان خوانی در مدارس فارس فراگیر شود گفت: مدارس گلستان خوانی را قبل از اینکه به عنوان یک سیستم اداری نگاه کنند ، امری اعتقادی بدانند.

به گزارش میگنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ، حمید رضا آذری در آیین افتتاحیه در نخستین کارگاه آموزشی مدرسان طرح استانی گلستان خوانی در تالار اجتماعات مجتمع آموزشی احسان شیرازدر خصوص علل اجرای این طرح در مدارس گفت:مدت هاست که به این نتیجه رسیدیم که آن طور که باید و شاید برای نسل بعد از انقلاب در زمینه توجه به آثار فاخری همچون گلستان سعدی که هویت ملی ما به آن وابسته است عملی انجام نداده ایم.

وی افزود: امروز خوب یاد دادن فارسی به منزله خوب فهمیدن سایر دروس هم هست و متاسفانه بسیاری از معلمان درس ادبیات فارسی از پس این درس و تفهیم آن به نسل جوان بر نمی آیند. آذری گفت: دانش آموزان به مدت 12 سال در آموزش و پرورش و کلاس های درس و مدرسه حضور دارند و در این سال ها باید با سرمایه های کشور، هویت و فرهنگ آن آشنا شوند. وی افزود:بنا بر این ،باید گلستان خوانی را هم به دانش آموزان بشناسانیم و هم خانواده ها و قبل از این که به این درس به عنوان یک سیستم نگاه کنیم، یک امر اعتقادی بدانیم .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس خطاب به معلمان گفت: معلمان باید در این راه از خود ابتکار به خرج دهند و غیر از امتحانات نهایی ،بخشی از نمره درس ادبیات فارسی را به گلستان اختصاص دهند و بدانند که تخلف نکرده و به بیراهه نرفته اند.

آذری همچنین خطاب به خانواده ها گفت: خانواده ها نیز باید در آموختن زبان فارسی و گلستان خوانی اهتمام داشته باشند و کاش به اندازه شوق آموختن انگلیسی به فرزندان،گلستان خوانی و فارسی نیز می آموختند.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس همچنین گفت: برترین های مرحله استانی جشنواره گلستان خوانی فارس که در اردیبهشت ماه سال آینده در شیراز برگزار می شود تقدیر ویژه می شوند خاطر نشان می شود:بیش از هفت هزارو سیصد معلم دوره ابتدایی و یکصدو هفتاد هزار دانش آموز سراسر استان در طرح گلستان خوانی شرکت خواهند کرد
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.