کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اقدامات نظام پزشکی برای کاهش طول مدت خدمت متخصصان زن در مناطق محروم

8 آذر 1394 ساعت 17:20

12 سال خدمت پزشکان متخصص زن در مناطق محروم غیرمنطقی است


رییس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه:« 12 سال خدمت پزشکان متخصص زن در مناطق محروم غیرمنطقی بود و ما هم به شدت با آن مخالف بودیم.» تاکید کرد:گام اول برای تقلیل 12 سال خدمت این پزشکان فعلا برداشته شده است. گام دوم این بود که این پزشکان بتوانند زودتر از 8 سال با شرایط خاصی مطب داشته باشند که این مشکل هم تا حدی با بخشنامه اخیر برداشته شده است.ما در حال پیگیری این مسئله هستیم. فکر می کنم اگر نسبت به حرف های این دسته از پزشکان به صورت منطقی برخورد شود ان شاء الله در فازهای بعدی بخش بیشتری از مشکلات آنها مرتفع خواهد شد.»


دکتر علیرضا زالی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز، درباره خدمت پزشکان متخصص زن در مناطق محروم به مدت 8 سال و اقدامات سازمان نظام پزشکی در این خصوص گفت:« سال گذشته نمایندگان این پزشکان در سازمان نظام پزشکی حضور پیدا کردند و ما شرایطی را فراهم کردیم که تعدادی از نمایندگان این پزشکان با حضور ما و رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با وزیر بهداشت ملاقاتی را داشتند. بعد از آن ملاقات دستورات مناسبی انجام شد و مدت زمان تعهد خدمت سهمیه زنان مناطق محروم وزارت بهداشت از 12 سال خدمت به 8 سال تقلیل پیدا کرد.»


وی در ادامه با بیان اینکه یک بحث حقوقی در این زمینه وجود داشت و رایی که قبلا دیوان عدالت اداری در این زمینه داده بود؛گفت:«در گذشته برای متخصصان مرد هم این رأی داده شد اما با اعتراض آنها و رأی دیوان عدالت اداری، مدت تعهد آنها 2 سال شد. »


رییس سازمان نظام پزشکی کشور افزود:« گام اول برای تقلیل 12 سال خدمت این پزشکان فعلا برداشته شده است. گام دوم این بود که این پزشکان بتوانند زودتر از 8 سال با شرایط خاصی مطب داشته باشند که این مشکل هم تا حدی با بخشنامه اخیر برداشته شده است.ما در حال پیگیری این مسئله هستیم. فکر می کنم اگر گام های بعدی برداشته شود و نسبت به حرف های این دسته از پزشکان به صورت منطقی برخورد شود ان شاء الله در فازهای بعدی بخش بیشتری از مشکلات آنها مرتفع خواهد شد.»


وی در پایان گفت:«این 12 سال خدمت پزشکان متخصص زن در مناطق محروم غیرمنطقی بود و ما هم به شدت با آن مخالف بودیم. الان 4 سال از این سنوات برداشته شده است لازم است پییگیری های بیشتری هم از سوی نظام پزشکی وهم از سوی نمایندگان این پزشکان صورت گیرد.»

گفتنیست چندی پیش جمعی از پزشکان متخصص مشمول قانون تخصیص سهمیه به زنان در آزمون دستیاری با ارسال نامه ای سرگشاده به حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت مصوبه ای که طول مدت خدمت پزشکان متخصص را پس از اخذ تخصص در نقاط محروم و نیازمند ، بیش از مدت ذکر شده در قانون تعیین کرده است را مغایر قانون و خارج از حدود اختیارات شورای آموزش پزشکی و تخصصی در وضع مقررات دولتی تشخیص دانسته و خاستار رسیدگی مستقیم شخص وزیر به این موضوع شدند که تاکنون نتیجه ای نداده است.

 
 


کد مطلب: 34263

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34263/اقدامات-نظام-پزشکی-کاهش-طول-مدت-خدمت-متخصصان-زن-مناطق-محروم

میگنا
  https://www.migna.ir