کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عمده‌ترین علت حضور افراد در شبکه‌های اجتماعی بر طبق يك نظرسنجي

9 آذر 1394 ساعت 12:40

مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: فرار از تنهایی، دلتنگی و پیوستن به گروه‌ها از سوی زنان بیشتر از مردان، دلیل حضور در شبکه‌های اجتماعی بوده است.


مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: فرار از تنهایی، دلتنگی و پیوستن به گروه‌ها از سوی زنان بیشتر از مردان، دلیل حضور در شبکه‌های اجتماعی بوده است.

راضیه آذرنیا در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات نظرسنجی صورت گرفته، اظهار کرد: همچنین زنان بیشتر از مردان ابراز موضوع‌های عاطفی و ارتباط راحت‌تر با جنس مخالف را دلیل مراجعه و حضور در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرده‌اند.

 وی افزود: بر پایه نتایج به دست آمده 26.9 درصد از پاسخگویان عضو تلگرام، 19.3 درصد در لاین عضو بوده‌اند و 15.6 درصد از پاسخگویان نیز عضو شبکه‌های اجماعی از جمله وایبر بوده‌اند.

 آذرنیا در خصوص میزان حضور افراد در شبکه‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: 31.4 درصد از پاسخگویان در شبکه‌های اجتماعی در هر بار مراجعه بین 30 دقیقه تا یک ساعت، 23.9 درصد از پاسخگویان کمتر از 30 دقیقه و 18.2 درصد یک الی دو ساعت در هر بار مراجعه به این شبکه‌ها وقت می‌گذارند.

 وی ادامه داد: 92.5 درصد از پاسخگویان روزانه در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و 7.5 درصد به صورت هفته‌ای در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند.

 مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی اظهار کرد: میانگین حضور در شبکه‌های اجتماعی در یک شبانه‌روز 3.8 ساعت، حداقل 30 دقیقه و حداکثر 10 ساعت بوده است.

 وی افزود: سه اولویت اول در پیگیری مطالب شبکه‌های اجتماعی به ترتیب مربوط به مطالب طنز با 24 درصد، گفت‌وگو(چت) با دوستان 22.6 درصد و تماشای کلیپ‌های تصویری و عکس‌ها با 19.8 درصد فراوانی بوده است.

 آذرنیا در خصوص دلایل استفاده از شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد: 86.1 درصد از پاسخگویان به دلیل تفریح، سرگرمی و حس کنجکاوی و 52.9 درصد از پاسخگویان در حد زیاد و خیلی زیاد بیان واقعیت‌هایی که در جامعه امکان ابراز آن وجود ندارد را از جمله این دلایل دانسته‌اند.

 وی خاطرنشان کرد: همچنین 46.1 درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که عدم التزام به رعایت محدودیت‌های عرفی موجب حضور آنان در شبکه‌های اجتماعی است و 33.9 درصد از پاسخگویان نیز ابراز موضوع‌های عاطفی و ارتباط راحت‌تر با جنس مخالفت را موجب فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی می‌دانند.

 مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: مقایسه علت‌های حضور در شبکه‌های اجتماعی در بین زنان و مردان نشان می‌دهد که مردان بیشتر از زنان علت حضور خود را در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات و بازاریابی عنوان کرده‌اند.

 این نظرسنجی توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در پاییز سال جاری و در بین افراد (17 تا 35 ساله) که از طریق تلفن‌های هوشمند یا رایانه به شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند، انجام شده است.

 


کد مطلب: 34280

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34280/عمده-ترین-علت-حضور-افراد-شبکه-های-اجتماعی-طبق-يك-نظرسنجي

میگنا
  https://www.migna.ir