پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۰
کد مطلب: 34280
۰

عمده‌ترین علت حضور افراد در شبکه‌های اجتماعی بر طبق يك نظرسنجي

مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: فرار از تنهایی، دلتنگی و پیوستن به گروه‌ها از سوی زنان بیشتر از مردان، دلیل حضور در شبکه‌های اجتماعی بوده است.

راضیه آذرنیا در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات نظرسنجی صورت گرفته، اظهار کرد: همچنین زنان بیشتر از مردان ابراز موضوع‌های عاطفی و ارتباط راحت‌تر با جنس مخالف را دلیل مراجعه و حضور در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرده‌اند.

 وی افزود: بر پایه نتایج به دست آمده 26.9 درصد از پاسخگویان عضو تلگرام، 19.3 درصد در لاین عضو بوده‌اند و 15.6 درصد از پاسخگویان نیز عضو شبکه‌های اجماعی از جمله وایبر بوده‌اند.

 آذرنیا در خصوص میزان حضور افراد در شبکه‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: 31.4 درصد از پاسخگویان در شبکه‌های اجتماعی در هر بار مراجعه بین 30 دقیقه تا یک ساعت، 23.9 درصد از پاسخگویان کمتر از 30 دقیقه و 18.2 درصد یک الی دو ساعت در هر بار مراجعه به این شبکه‌ها وقت می‌گذارند.

 وی ادامه داد: 92.5 درصد از پاسخگویان روزانه در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و 7.5 درصد به صورت هفته‌ای در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند.

 مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی اظهار کرد: میانگین حضور در شبکه‌های اجتماعی در یک شبانه‌روز 3.8 ساعت، حداقل 30 دقیقه و حداکثر 10 ساعت بوده است.

 وی افزود: سه اولویت اول در پیگیری مطالب شبکه‌های اجتماعی به ترتیب مربوط به مطالب طنز با 24 درصد، گفت‌وگو(چت) با دوستان 22.6 درصد و تماشای کلیپ‌های تصویری و عکس‌ها با 19.8 درصد فراوانی بوده است.

 آذرنیا در خصوص دلایل استفاده از شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد: 86.1 درصد از پاسخگویان به دلیل تفریح، سرگرمی و حس کنجکاوی و 52.9 درصد از پاسخگویان در حد زیاد و خیلی زیاد بیان واقعیت‌هایی که در جامعه امکان ابراز آن وجود ندارد را از جمله این دلایل دانسته‌اند.

 وی خاطرنشان کرد: همچنین 46.1 درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که عدم التزام به رعایت محدودیت‌های عرفی موجب حضور آنان در شبکه‌های اجتماعی است و 33.9 درصد از پاسخگویان نیز ابراز موضوع‌های عاطفی و ارتباط راحت‌تر با جنس مخالفت را موجب فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی می‌دانند.

 مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: مقایسه علت‌های حضور در شبکه‌های اجتماعی در بین زنان و مردان نشان می‌دهد که مردان بیشتر از زنان علت حضور خود را در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات و بازاریابی عنوان کرده‌اند.

 این نظرسنجی توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در پاییز سال جاری و در بین افراد (17 تا 35 ساله) که از طریق تلفن‌های هوشمند یا رایانه به شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند، انجام شده است.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .