جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ / ۲۳:۰۸
کد مطلب: 34349
۱
عضو شورای عالی نظام پرستاری:

طرح تربیت پرستار بیمارستانی منتفی شد

به گزارش سازمان نظام پرستاری، دکتر اصغر دالوندی، به جزئیات نشست روز گذشته معاون آموزشی وزارت بهداشت با مدیران و نمایندگان پرستاری اشاره کرد و افزود: در ابتدای این جلسه، دورنمایی از وضعیت پرستاری در دنیا و ایران تشریح شد.

وی گفت: مدل های مختلف نسبت پرستار به تخت بیمارستانی، پزشک و جمعیت، در این جلسه ارائه شد و در نهایت آمارهایی از نیاز کشور به پرستار ارائه گردید.

دالوندی افزود: در این نشست عنوان شد که چیزی در حدود ۸۰ هزار تا ۲۰۰ هزار پرستار نیاز داریم که از نظر علمی، درست به نظر می رسد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری در ادامه به موضوع نشست روز گذشته که در ارتباط با طرح تربیت پرستاری بیمارستانی بود، اشاره کرد و گفت: سپردن امور تربیت پرستار به بیمارستان های بخش خصوصی تقریبا منتفی شد. ضمن اینکه پذیرش دانشجوی پرستاری تنها از طریق کنکور سراسری و دانشکده های پرستاری امکان پذیر است.

وی همچنین از آموزش پرستار در بیمارستان ها بر اساس استانداردهای بورد پرستاری خبر داد و افزود: در صورتی که بیمارستان ها اعلام آمادگی کنند، دانشکده های پرستاری این امکان را در اختیار بیمارستان ها قرار می دهند.

دالوندی با اشاره به انتقاد برخی از روسای بیمارستان های خصوصی نسبت به منتفی شدن تربیت پرستار، گفت: بیمارستان ها می توانند بر اساس نیازشان به نیروی پرستاری، از طریق دانشکده های پرستاری اقدام کنند و ما می توانیم این ارتباط را برقرار کنیم.

مدیر گروه پرستاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی همچنین از خواسته نمایندگان پرستاری برای توقف دوره کمک پرستاری خبر داد و افزود: ما فکر می کنیم که کمک بهیار می تواند مسئولیت های کمک پرستاری را قبول کند.

دالوندی به سخنان لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: وی معتقد است که وزارت بهداشت هیچ وقت دنبال گارد گرفتن علیه پرستاری نیست و قصد نداریم پرستاری را ضعیف کنیم.

وی با اشاره به صحبت های لاریجانی، اظهارداشت: برداشت من از صحبت های معاون آموزشی وزارت بهداشت این است که حل مشکلات پرستاری را به نمایندگان پرستاری سپرده اند و تلویحا عنوان داشت که صاحبان حرفه پرستاری می بایست در مسائل مربوط به پرستاری، دخیل باشند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: سپردن امور پرستاری، کار ما را سخت تر می کند. زیرا، باید بتوانیم با ارائه راهکارهای منطقی و علمی، نیازها و کمبودهای حوزه پرستاری را برطرف کنیم.

دالوندی تاکید کرد: در شهرهای بزرگ کشور با کمبود پرستار مواجه هستیم. از همین رو، می بایست بتوانیم زمینه های جذب پرستاران را فراهم کنیم.

وی با اشاره به مشکلات جذب پرستار، گفت: ذائقه و جاذبه برای پرستاری می بایست بالا برود و اولین کار، پرداختی نیروهای پرستاری است که می بایست حداقل ۲۰۰۰ دلار باشد.

دالوندی ادامه داد: این پرداختی می تواند در قالب تعرفه، کارانه و... باشد.

به گفته وی، شورای عالی نظام پرستاری در دوره جدید مسئولیت سنگینی بر عهده دارد و می بایست راه حل های ابداعی و خلاق ارائه بدهیم.

دالوندی، پیشنهاد تشکیل شورای عالی سیاستگذاری پرستاری را مطرح کرد و افزود: به نظر می رسد که این شورا می بایست با همراهی شورای عالی نظام پرستاری، معاونت پرستاری وزارت بهداشت و اساتید حوزه پرستاری، تشکیل شود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری در پایان به سهمیه ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفری برای قرار گرفتن نیروهای پرستاری در هیئت علمی بالینی، اشاره کرد و گفت: این فرصت خوبی است که می بایست در جهت ارتقای پرستاری، از آن استفاده کنیم.

مرجع : خبرگزاری مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید