پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ / ۱۳:۴۵
کد مطلب: 34358
۳
۱

برگزاري همايش تخصصي هدايت تحصيلي دانش آموزان در تهران + عكس

برگزاري همايش تخصصي هدايت تحصيلي دانش آموزان در تهران + عكس
به گزارش میگنا اين همايش كه با حضور دكتر محمد مصطفوي معاون اداره كل امور تربيتي و مشاوره وزارت آموزش و پرورش، مهندس مصطفي آذر كيش مدير كل دفتر كاردانش وزارت آموزش و پرورش،مهندس اسفنديار چهاربند مديركل آموزش و پرورش شهر تهران، دكتر تقي ابوطالبي احمدي معاون پرورشي و فرهنگي تهران و ابوالفضل رحماني رئيس اداره مشاوره شهر تهران برگزار شد ، رئيس اداره مشاوره شهر تهران گفت : مشاوران  راهبران و هاديان برنامه هاي ارتقاي كمي و كيفي مدارس هستند. وي در ادامه درباره آسيب هاي هدايت تحصيلي ، سيستم انتخاب رشته و رويكرد آموزش مديران به مواردي اشاره نمود.
-
-


در ادامه این همایش دكتر محمد مصطفوي، معاون اداره كل امور تربيتي و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: هدایت تحصیلی باید فرآیندی باشد، از پیش دبستانی تا پایان تحصیلات متوسطه جریان داشته باشد، در کتب درسی نیز به هدایت تحصیلی توجه شود، نقش معلمان در هدایت تحصیلی مهم و مؤثر است و خانواده به عنوان یک عامل مهم و هدایتگر می تواند در هدایت تحصیلی دانش آموزان نقش بسزایی داشته باشد.
وی با طرح این سوال که آیا هدایت تحصیلی وظیفه مشاور است؟ افزود: مدیریت هدایت تحصیلی با مجموعه ای شامل همه عوامل موجود در استان، منطقه و مدرسه است، در واقع مشاور جزیی از این مجموعه است.

معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره در ادامه اظهارداشت: وظیفه مشاوران در مدرسه شامل دو بخش تحصیلی- شغلی و بهداشت روان (سازگاري) است، البته برای همه این فعالیت ها مشارکت و مساعدت همه عوامل مدرسه نیز لازم است، خانواده ها نیز باید در این مسیر همراهی کنند.

مصطفوی خاطر نشان کرد: مسئولیت هدایت تحصیلی مدرسه بر عهده مدیر واحد آموزشی است، مشاور مسئول خدمات مشورتی مدرسه است، مشاور متخصصی است که به مدیر مدرسه در زمینه برنامه ریزی درسی، آموزش همکاران، خانواده، دانش آموز و کتب درسی کمک می کند.
معاون اداره کل امور تربیتی و مشاوره اضافه کرد: جهت گیری هدایت تحصیلی ما یک جهت گیری همه جانبه است، مشاور باید با دنیای تحصیلی و شغلی جامعه و تفاوت های فردی دانش آموزان آشنا باشد تا بتواند در این زمینه کمک فکری مؤثر و مطلوب ارائه کند.

وی در ادامه تأکید کرد: پيشنهاد شده است کمیته هدایت تحصیلی در سطح استان فعال شود كه ترکیب آن شامل مدیرکل، معاون پرورشی، معاون متوسطه، آموزش متوسطه نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش، امور مشاوره است تا بر مبنای سیاست های حوزه وزارتی اقدام نمايند.
مصطفوی به تدریس مشاوره نیز اشاره کرد و افزود: در برنامه ریزی های آینده درسی، بخشی از درس کار و فناوری توسط مشاورین تدریس خواهد شد، موضوعات که توسط مشاوران تدریس خواهد شد در حوزه فعالیت آنها خواهد بود.
وی افزود: در هدایت تحصیلی تلاش بر آن است که خود دانش آموز به این نتیجه برسد که در کدام رشته توانمند هستند تا در آن رشته ادامه تحصیل بدهند، و اولویت، شایستگی های استعدادی آنها است که مد نظر است.
 
این مسئول در پایان یادآورشد: کار مشاوره باید دقیق و منسجم باشد تا بتواند در هدایت تحصیلی دانش آموزان مفید واقع شود، مشاوران در کشف استعداهای دانش آموزان و ایجاد رغبت به تحصیل و کار در آنها کوشا باشند، و در سال تحصيلي جديد نيز به دوره اول متوسطه مشاور اختصاص داده شد، البته برنامه ریزی و پیش بینی های لازم نیز صورت گرفته است تا برای دوره ابتدایی نیز مشاور در نظر گرفته شود.

-

-

-

-

-
-
عکاس : حسین نوتاش - خبرگزاري پانا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مهدی
Iran, Islamic Republic of
خود معلم ها و مشاورها از شغلشون راضی نیستن اونوقت چطور می تونند مشاوره شغلی بدن؟
اول رضایت شغلی ایجاد کنید. ضمنا عکس چند تا مشاورجوون بذارین تا انتخاب کنیم بابا مردیم از بی زنی با 10 سال سابقه. آخه من چطوری مشاوره بدم به بچه های مردم؟؟؟؟؟
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.