کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارنظر مطهری درباره روابط دختر و پسر

برترین ها , 17 آذر 1394 ساعت 11:15

نماینده مردم تهران گفت: ما روابطی نداریم که پسر و دختر بخواهند به راحتی با هم صمیمی شوند. اینکه با یکدیگر کوه برویم و بگوییم و بخندیم که نمی شود. اگر بخواهند با یکدیگر هم‌صحبت و صمیمی شوند، باید محرم یکدیگر باشند.


تابناک: بخشي از سخنان علی مطهری در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که به همت انجمن اسلامی دانشجویی آزاديخواه دانشگاه شهید بهشتی که کانال تگرامی این نماینده مجلس آن را منتشر کرده به این شرح است:

* نقاط ضعف قشر دانشجو هم این است که احساسات او بر عقلش غلبه دارد زیرا دوران جوانی دوره شهوت و خشم است. خطر ابزار واقع شدن نیز از جمله ضعف های مربوط به قشر دانشجویی است که ما در دوره هایی در مقاطع پس از انقلاب شاهد بودیم که دانشجو ابزار گروه های سیاسی واقع شد.

* دانشجو نباید اهل رودربایستی و همرنگ شدن با جامعه باشد. دانشجو نباید آسیب هایی که می خواهد برطرف کند، در خود داشته باشد يا بنده جاه، مقام و شهوت نیز باشد.چراکه دانشجو رصدکننده اوضاع جامعه است.

* مساله حجاب منحصر به زنان نیست و برای مردان هم وجود دارد،.اصل حجاب را کسی نباید منکر شود. نظام خانوادگی ما اسلام است که قواعد خاص خودش را دارد و ما نمی توانیم بگوییم تحریک غریزه در جامعه آزاد باشد و از طرفی ارضاء غریزه ممنوع. در غیر این صورت باید کلوب های شبانه و کاباره‌ها را باز کنیم.

* حالا اگر شما می گویید باید کاباره ها را باز کنیم و سبک زندگی غربی را در جامعه ترویج دهیم، نظر شما است و نظر اسلام نیست.

* هر روابطی باید در کادر ازدواج موقت يا دائم باشد. ما روابطی نداریم که پسر و دختر بخواهند به راحتی با هم صمیمی شوند. اینکه با یکدیگر کوه برویم و بگوییم و بخندیم که نمی شود. البته صحبت های معمول دانشجویی عیب ندارد، ولی زن و مرد و پسر و دختری اگر بخواهند با یکدیگر هم‌صحبت و صمیمی شوند، باید محرم یکدیگر باشند. این روش اسلام است ولی اینکه شما چیز دیگری می گویید بحث دیگری است.

* آن چیزی که در خیابان ها مشاهده می‌شود این است که حجاب چندان رعایت نمی شود و کسی هم کاری ندارد .البته ممکن است که سختگیری کنند و بی جا باشد ولی شما به من نگویید که چون تو طرفدار آزادی بیان هستی، باید طرفدار آزادی پوشش و حجاب هم باشی.
 
 


کد مطلب: 34418

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34418/اظهارنظر-مطهری-درباره-روابط-دختر-پسر

میگنا
  https://www.migna.ir