شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ / ۰۴:۲۹
کد مطلب: 3443
۰
۲

علت ارجح دانستن دانشگاههای خارج به داخل/ خانه می‌فروشند تا بروند!

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم دلیل اصلی و عمده اینکه داوطلبان آموزش عالی به جای انتخاب صندلی‌های خالی آموزش عالی کشورمان بیشتر تمایل به خروج از کشور و بعضاً تحصیل در کشورهایی نظیر ارمنستان، تاجیکستان، مالزی و ... دارند را اعلام کرد.
مجتبی بذرافشان در گفتگو با مهر در پاسخ به اینکه چرا داوطلبان آموزش عالی به جای انتخاب صندلی‌های خالی آموزش عالی کشورمان بیشتر تمایل به خروج از کشور و بعضاً تحصیل در کشورهایی نظیر ارمنستان، تاجیکستان، مالزی و ... دارند، گفت: دلیل اصلی و عمده اش مربوط به احساس و تصور عدم قبولی داوطلبان آموزش عالی در کنکور سراسری است. مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم افزود: موارد زیادی داشته ایم که والدین مراجعه می کنند و عنوان می کنند به خاطر اینکه فرزاندانشان را برای تحصیل به کشورهای اروپایی بفرستند آپارتمانشان را فروخته اند. این خانواده ها عنوان می کنند که این کار را به این دلیل انجام داده اند که فکر می کرده اند فرزندانشان در کنکور قبول نمی شوند. بذرافشان خاطرنشان کرد: این فکر خانواده ها درحالیست که هر کسی در کنکور سراسری شرکت کند بالاخره در یک کاردانی ولو با پائین ترین رتبه هم که شده باشد قبول می شود و امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر هم برایش وجود دارد. وی در پاسخ به اینکه آیا کیفیت دانشگاههای کشورهای همسایه از موسسات غیرانتفاعی داخل کشور بیشتر است؟ به مهر گفت: بر اساس بازدیدهایی که از دانشگاههای کشورهای مختلف بویژه کشورهای همسایه صورت گرفته است کیفیت بسیاری از دانشگاهها و حتی بسیاری از موسسات آموزش عالی غیردولتی ایران از کیفیت بسیاری از کالج ها و موسساتی که دانشجویان در آنجا ثبت نام کرده اند بالاتر است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

خدا قسم تحصيل در خارج بسيار ارزانتر از تحصيل در داخل است خصوصا در مقطع كارشناسي ارشد كيفيفت دانشگاههاي ايران منهاي دانشگاه دولتي واخيرا دانشگاه آزاد بسيار پايين استدر خارج چيزي ياد نگيرد زبان انگليسي ات درست مي شود
دانش اموخته دکتری خارج از کشور
اگر تحصیل در خارج از کشور به خصوص کشورهایی که جناب مسئول نام بردند بد است.می خواهم بپرسم پس مسئولین و برخی از همکاران محترم شما در مقطع دکتری این کشورها که حتی به دلیل مشغله های کاری و اداری و مسئولیت ها حتی امکان حضور را هم نداشته اند و به طور غیر حضوری و دریغ از چند مدت کوتاه دفاع کردند و زودتر از امثال ما بدون ارزیابی مرک بر کرسی استادی و بعضا ریاست تکیه زده اند چه /آنها با چه انگیزه هایی به تحصیل در خارج از کشور پرداخته اند؟یادتان رفت که درصد زیادی از کسانی که به دلایل رد شدن در مصاحبه ها و دلایل دیگر نتوانستند وارد دانشگاه شوند را از قلم انداختید.آنها مثل ---آقا زاده نبودند که بتوانند با رانت پدر با فوق لیسانس هیئت علمی در علم و صنعت و یا دانشجوی دکتری در علامه شوند.از خدا بترسید و از این حرف ها دست بردارید.
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.