کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاثیر افسردگی بر افزایش احتمال مرگ بیماران مبتلا به سرطان سینه

خبرگزاری مهر , 21 آذر 1394 ساعت 0:07

محققان در مطالعه جدید خود به ارتباط بین افسردگی و احتمال زنده ماندن بعد از ابتلا به سرطان سینه پی بردند.


طبق یک مطالعه جدید، بیماران مبتلا به سرطان سینه که افسردگی هم دارند بیشتر از سایر بیماران بدون مشکل روحی و روانی در معرض خطر مرگ هستند.

الیزابت دیویس، از بخش مطالعات سرطان کالج کینگ لندن، در این باره می گوید: «افسردگی از واکنش های قابل درک بعد از تشخیص ابتلا به سرطان سینه در فرد است. پزشکان هم از این موضوع مطلع هستند اما یافته های ما بر این موضوع تاکید دارد که باید از بیماران مبتلا به سرطان در مورد حالات روحی و روانی شان پرسیده شده و به آنها کمک نمود.»

وی در ادامه می افزاید: «مهم است زنان بدانند که می توانند در مورد این احساسات شان صحبت کنند و نباید در مورد افسردگی یا دشواری رویارویی با بیماری احساس گناه نمایند، چراکه این یک واکنش طبیعی به تشخیص سرطان است.»

در این مطالعه، محققان گزارشات پزشکی بیش از ۷۷ هزار زن مبتلا به بیماری سرطان را بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ مورد بررسی قرار دادند.

این مطالعه وضعیت بیماران را تا پایان سال ۲۰۱۰ تحت نظر داشت. بیش از ۴۲۰ نفر از این زنان قبل از تشخیص سرطان، دارای سابقه افسردگی بودند. بیش از ۵۳۰ نفر از آنان بعد از تشخیص دچار افسردگی شدند.

طبق این مطالعه، زنانی که بعد از تشخیص ابتلا به سرطان دچار افسردگی شده بودند ۴۵ درصد بیشتر از سایر بیماران در معرض مرگ ناشی از تمامی عوامل قرار داشتند.


کد مطلب: 34492

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34492/تاثیر-افسردگی-افزایش-احتمال-مرگ-بیماران-مبتلا-سرطان-سینه

میگنا
  https://www.migna.ir