چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ / ۱۵:۱۷
کد مطلب: 34504
۰

اثر عجیب موسیقی بر مردمک چشم نوجوانان

پژوهشگران اتریشی با انجام مطالعه بر روی گروهی از دانش‌آموزان این کشور دریافته‌اند، گوش دادن به آهنگ و موسیقی مورد علاقه توسط دانش‌‌آموزان حین خواندن درس می‌تواند باعث افزایش و اتساع مردمک چشم شود که این عامل در به خاطر سپردن مطالب درسی اثرگذار است.

گفتنی است، اندازه مردمک چشم افراد به پارامترهای مختلفی چون تنظیم نور محیط، احساسات و افکار مرتبط است.
پژوهشگران اعتقاد دارند هنگامی که فردی به یک موضوع مورد علاقه فکر می‌کند، یا فرد مورد علاقه و یا غذای محبوب خود را می‌بیند دچار افزایش سطح مردمک چشم می‌شود.
کارشناسان افزایش سطح مردمک چشم را توسط تصویربرداری لیزری هنگام گوش کردن به ملودی‌های موسیقی در دانش‌‌آموزان اتریشی مشاهده کرده‌اند.

بر اساس تحقیقات همسو گوش کردن به موسیقی هنگام مطالعه سبب افزایش سطح یادگیری، قدرت حافظه و افزایش توانایی انجام محاسبات ریاضی ذهنی و کاهش افسردگی و اضطراب در دانش‌آموزان می‌شود.

پژوهشگران همچنین با تحقیق بر روی انواع سبک‌های موسیقی بهترین سبک موسیقی هنگام مطالعه را موسیقی کلاسیک بدون کلام عنوان کرده‌‌اند که سبب اختلال در تمرکز نمی‌شود و به افزایش راندمان درسی منجر می‌شود. دو تیم پژوهشی از دانشگاه‌های وین و اینسبروک در این آزمایش حضور داشته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.