پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - 21 Sep 2023
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۲
کد مطلب: 34520
۱
Should You Hang Out with Co-Workers Outside the Office?

افزایش رضایت شغلی با برقراری ارتباط خارج از محیط کار

افزایش رضایت شغلی با برقراری ارتباط خارج از محیط کار
اکثر قریب به اتفاق شاغلان دست کم ۴۸ ساعت در هفته را همراه همکاران شان در محیط کار می گذرانند و در بسیاری از موارد بذر دوستی و رفاقت را در آن می پرورانند. با این وجود، در میان شاغلان اتفاق نظری درباره امتداد یافتن ارتباط دوستانه به خارج از محیط کار، برقراری ارتباط خانوادگی و... وجود ندارد.

 

اما پروفسور ادوارد نایزنبرگ، استاد مدرسه روان شناسی دانشگاه هاروارد و نویسنده کتاب " ارتباط میان فردی، رمز مانایی بشر " معتقد است، وارد کردن رفاقت همکاران به میان اعضای خانواده تاثیرات شگرفی بر تندرستی جسم و روح، افزایش اعتماد به نفس و بهبود رضایت شغلی آنها خواهد گذاشت. 
-

1- ایجاد حس همکاری و رضایت شغلی

همکاران باید در بیرون از محیط کار نیز روابط دوستانه شان را حفظ کنند تا علاوه بر لذت بردن از کار کردن در کنار یکدیگر بتوانند در موقعیت های بحرانی از یکدیگر کمک بگیرند. ادامه یافتن روابط دوستانه در خارج از محیط کار به استحکام ارتباطات، بهبود خلق و خوی کارکنان، کاهش توقعات غیر منطقی و درک بهتر از نقش ها نیز می انجامد.
-

2- حفظ احساسات و حریم شخصی

ادامه دادن به روابط دوستانه در خارج از محل کار، مهارت های برقراری ارتباط و توانایی حفظ حریم شخصی و احساسات را در افراد ارتقاء می بخشد. متاسفانه در بسیاری از موارد، افراد به دلیل نداشتن مهارت کافی در حفظ حریم شخصی و کنترل احساسات به رابطه دوستانه شان لطمه می زنند.
-

3- شناخت عمیق

ارتباط کارکنان در خارج از محیط کار باعث شناخت دقیق و عمیق تر از یکدیگر می شود و پویایی شان در محل کار را افزایش می دهد. 

4- از میان رفتن عادات منفی ارتباطی

برقراری ارتباط با همکاران در بیرون از محل کار، سرزنش، قضاوت، تهدید، مسخره و قطع کردن صحبت دیگران را از میان می برد.

5- شناخت تفاوت ها

همکارانی که روابط صمیمانه ای برقرار می کنند، نه تنها تفاوت های فردی یکدیگر را می پذیرند، از آنها برای پوشاندن نقاط ضعف یکدیگر استفاده می کنند.

 6- اعتماد

زیربنای ارتباط سالم اعتماد است. هرگز بدون اعتماد نمی توان رابطه ای سازنده ایجاد کرد. اعتماد سبب می شود همکاران صمیمی با فراغ بال و آسودگی افکار و اعتقادات شان را به زبان آورند.

7- احترام متقابل

احترام گذاشتن به ایده ها و نظرات صمیمیت را افزایش می دهد. همکارانی که به دوستان یکدیگر تبدیل شده اند، در ارتباطات میان فردی و خانوادگی برای ایده ها و نظرات یکدیگر ارزش قائل اند و احترام متقابل را می آموزند.  

http://www.success.com/article/should-you-hang-out-with-co-workers-outside-the-office

 

مرجع : قدس آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

روانشناسی شاد بودن چیست و چطور شاد باشیم؟
مواجهه درمانی: اصول، کاربردها و مزایا
اهمیت حضور مشفقانه درمانگر در روان‌درمانی
مدیریت مورد در آموزش و پرورش
افکار منفی از کجا می آیند؟ خودگویی چیست ؟
روان‌درد علت خودکشی است!
چطور اعتماد به نفسمان را تقویت کنیم؟
مصرف سیگار یا مواد توسط والدین چه پیامی به فرزندان منتقل می‌کند؟
نظریه دلبستگی جان بالبی
راه‌های کنترل خشم از دیدگاه روانشناسی
چرا اول مردان می‌گویند دوستت دارم؟!
علی فتحی آشتیانی، رئیس جدید سازمان نظام روانشناسی و مشاوره شد
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی