شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ / ۱۴:۵۹
کد مطلب: 34613
۱

مرگ یک معلم بر اثر سرمازدگی

مرگ یک معلم بر اثر سرمازدگی
صبح امروز در جاده طسوج به سرفاریاب در شهرستان چرام یک خودرو که از روستای طسوج به سمت سرفاریاب در حال تردد بوده که بر اثر گیر کردن ماشین در میان برف مجبور به توقف شده اند.

آخرین خبرها حکایت از حضور سه سرنشین در این خودرو و فوت دو نفر از سرنشینان از جمله یکی از معلمان شهرستان چرام دارد.یک نفر دیگر از مصدومین که شرایط وخیمی دارد به بیمارستان دهدشت منتقل شده است.
علی بخش نوروزی معلم مدرسه شهیدان سروش نژاد روستای طسوج از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 25 سال سابقه در مقطع ابتدایی بود. وی 5 فرزند داشت و در پایان هر هفته به منزلش در شهر چرام می‌رفت و در طول هفته در روستا می‌ماند.
آقای نوروزی عصر چهارشنبه 25 آذر امسال مانند هر هفته از روستا به سمت منزل حرکت کرد اما این هفته با هفته‌های گذشته تفاوت داشت. فاصله روستای طسوج بیش از 60 کیلومتر از چرام مرکز شهرستان است و حدود 20 کیلومتر از جاده، خاکی و برف گیر است. عصر چهارشنبه وقتی آقامعلم به همراه 2 نفر دیگر راهی چرام بودند، خودروی آنها در مسیر جاده خاکی و سرمای شدید، متوقف شد. تا آمدن نیروهای کمکی، آقامعلم و یکی از سرنشینان خودرو فوت کردند و نفر سوم نیز در بیمارستان دهدشت بستری است.

مسعود احتشامی رئیس شبکه بهداشت شهرستان چرام،در گفتگو با تابناک کهگیلویه وبویراحمد،علت حادثه را سرمازدگی اعلام کرد.
 
وی در ادامه افزود پس از اعلام حادثه نیروهای هلال احمر سریعا به منطقه رفته و پس از پیدا کردن حادثه دیدگان اقدام به کمک رسانی و با توجه به علائم ضعیف حیاتی سریعا به شبکه درمانی سرفاریاب اعزام شدند.

احتشامی ادامه داد:با توجه به عدم وجود علایم حیاتی از طرف مصدومان،سریعا عملیات احیا(CPR) بر روی دوتن از مصدومان انجام ولی متاسفانه اثر بخش نبود و مصدومان فوت شدند.
به گفته مسعود احتشامی نفر سوم با توجه به علایم ضعیف حیاتی به دهدشت اعزام شد که در آنجا هم در حال انجام عملیات احیا بر روی مصدوم هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر کهگیلویه هم در جمع خبرنگاران درباره وقوع این حادثه اظهار کرد: گزارش مبنی بر برفگیر شدن یک خودروی پاترول در جاده مسیر طسوج به اداره هلال احمر شهرستان گزارش شد.

بوالقاسم بازرگان  تصریح کرد: ماموران امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ساعات اولیه وقوع حادثه در محل حاضر شدند و به خدمات‌دهی به مسافران مشغول شدند.

بازرگان با بیان این‌که طسوج از توابع شهرستان چرام است افزود: خودرو و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر کهگیلویه با اعزام به محل حادثه عملیات امداد را آغاز کردند.

وی با اشاره به شدت سرما و کولاک در این منطقه تصریح کرد: مسافران مجبور به استفاده از پیک‌نیک و روشن کردن در خودرو شدند.

بازرگان افزود: متاسفانه بر اثر انتشار گاز منوکسید کربن این سرنشینان دچار خفگی شده و 2 تن از آنان جان خود را از دست دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر کهگیلویه افزود: حال سرنشین دیگر خودرو به علت مسمومیت وخیم گزارش و جهت مداوا به بیمارستان امام خمینی دهدشت اعزام شده است.
آخرین پی گیری های تابناک کهگیلویه وبویراحمد از بهتر شدن علائم حیاتی مصدوم سوم حکایت دارد.

با توجه به اینکه این جاده صعب العبور بوده و هر ساله با بارش برف مشکلات تردد در این جاده زیاد می شود و متاسفانه تا بحال هم با وجود تذکرات و اعلام هشدار های فراوان در خصوص لزوم توجه به این جاده اما هنوز و پس از گذشت سال ها این مشکل پابرجاست و هر ساله باعث بروز حوادث و موجب نگرانی هایی در جامعه می شود.
مرجع : تابناک و فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟