پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ / ۰۶:۳۱
کد مطلب: 34634
۱

آزار و اذيت در دوران تحصيل زمينه ساز مشکلات رواني در بزرگسالي

آزار و اذيت در دوران تحصيل زمينه ساز مشکلات رواني در بزرگسالي
با توجه به تحقيقات تمسخر، دشنام، خشونت‌هاي جسمي و روحي و... رفتارهاي آزاردهنده‌اي است که بعضي از کودکان به خصوص در دوران تحصيل با آنها روبرو هستند که مي تواند احتمال بروز ناراحتي هاي روحي رواني در دوران بزرگسالي را افزايش دهد.

آنها در ارزيابي اطلاعات پزشکي 5034 کودک و رفتار والدين و معلمان متوجه شدند که 90 درصد از اين کودکان هرگز در معرض تهديد و ترس نبودند و 5/11 درصد در سن 29 سالگي به نوعي از اختلالات روحي رواني رنج مي بردند. بيش از 23 درصد کودکاني که به طور مداوم قرباني ترس و تهديد بودند، در دوران بزرگسالي دچار بيماري هاي روحي رواني شدند.

رفتارهايي مانند عدم تمايل کودک براي رفتن به مدرسه، انزوا، افت تحصيلي، خراب شدن لوازم مدرسه، لباس هاي پاره، جراحت و آسيب حتي در حد جزئي، علائم هشداري است که بايد والدين را از وجود مشکلي در مدرسه آگاه کند.
مرجع : قدس آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟