کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چند نکته مهم درباره پرکاری تیروئید و مرگ زودرس

1 دی 1394 ساعت 12:53

بی‌توجهی به پرکاری تیروئید نارسایی‌هایی قلبی و عروقی و مغزی مرگ زودرس را به همراه دارد.


محمد پژوهی متخصص غدد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به این که بی‌توجهی به پرکاری تیروئید نارسایی‌های قلبی و عروقی، مغزی و غیره مرگ زودرس را به همراه دارد، اظهار کرد: پرکاری تیروئید عارضه‌ای است که هورمون تیروئید در آن زیاد ترشح می‌شود و در سه حالت افزایش هورمون‌های تیروئید، غدد تیروئیدی و در بافت‌های غیرطبیعی دیگر مغزی به وجود می‌آید.

بی توجهی به این عارضه نارسایی‌های قلبی و عروقی، مغزی، ضعف اعصاب، ایست قلبی، سنگکوب، سکته‌های قلبی و مغزی و مرگ زودرس را به همراه دارد. وی افزود: علائم پرکاری تیروئید شامل عرق کردن زیاد، ریزش مو، شکنندگی ناخن، بیرون زدگی چشم، افزایش اشتها، تپش قلب، اسهال، افزایش تحریک پذیری و غیره است.

پژوهی تصریح کرد: می‌توان پرکاری تیروئید را با استفاده از روش‌های اندازه‌گیری هورمون‌های تیروئید در خون شامل سونوگرافی و اسکن تشخیص داد و با داروهای ضدتیروئید، برخی مواقع عمل جراحی و مصرف یک دوره رادیواکتیو درمان کرد.

این متخصص غدد در پایان گفت: پرکاری تیروئید در تمام سلول‌های بدن و اعضای بدن شیوع پیدا می‌کند و بیشتر در ناحیه گردن به صورت بیماری گواتر ظاهر می‌شود.

این عارضه در بانوان و آقایان به طور یکسان بروز می‌کند و تفاوتی در این خصوص پیدا می‌کند و بیشتر در ناحیه گردن به صورت بیماری گواتر ظاهر می‌شود.

این عارضه در بانوان و آقایان به طور یکسان بروز می‌کند و تفاوتی در این خصوص وجود ندارد. بانوان به دلیل داشتن موهای بلند بیشتر دچار ریزش مو می‌شوند.


کد مطلب: 34704

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34704/چند-نکته-مهم-درباره-پرکاری-تیروئید-مرگ-زودرس

میگنا
  https://www.migna.ir