پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ / ۱۷:۰۴
کد مطلب: 35026
۰

رئیس بهزیستی: 34 درصد از افراد 19تا 60 سال دچار مشکلات روانی هستند

رئیس بهزیستی: 34 درصد از افراد 19تا 60 سال دچار مشکلات روانی هستند
رئیس سازمان بهزستی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی در کشور عمیق شده است، گفت: 34 درصد جمعیت کشور در سنین 19 تا 60 سال دچار اختلالات روانی هستند که نیاز به درمان تخصصی دارند.
-
به گزارش «میگنا»، انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در دومین اجلاس علمی و کاربردی مدیران ارشد سازمان بهزیستی کشور در ساری اظهار کرد:باید شرایطی را فراهم کنیم تا مانع افزایش اسفبار آمار آسیب های اجتماعی در جامعه شویم.

وی با بیان اینکه اکنون از هر 100 ازدواج 23 ازدواج منجر به طلاق می شود گفت : سن ازدواج در مردها از 24 سال در سال 75 به 28 سال در سال 92 و در زنان از 18 به 24 سال افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه 11 میلیون نفر در سن ازدواج قرار دارند افزود : کم شدن گفت و گو در خانواده ها یکی دیگر از آسیب های اجتماعی است.
وی به آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد اشاره و گفت : براساس آمار رسمی تعداد معتادان از یک میلیون و 200 هزار نفر به دو میلیون افزایش یافته که به صورت غیررسمی تا پنج میلیون نفر هم تخمین زده شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اقدام توسعه پیش گیرانه و مداخله ای را از راهبردهای بهزیستی دانست و گفت : امروز باید اثر بخشی و کارآیی برنامه ها و اقدامات را برای کاهش آسیب های اجتماعی جدی بگیریم.

وی بیماری ، حوادث و سوانح و اختلالات ژنتیکی را سه عامل اصلی معلولیت در جامعه اعلام و گفت : یک میلیون و 200 هزار معلول در کشور وجود دارد که بیش از 400 هزار نفر آنها در روستاها ساکن هستند.

رئیس سازمان بهزستی اجتماع محور را از دیگر رویکردهای بهزیستی بیان و گفت : استاندارد کردن خدمات و توسعه و پیشرفت علوم حوزه سلامت را برای معلولان را اثر گذار و ضروری دانست.

محسنی بندپی، غربالگری تنبلی چشم ، شرح حال سنجی و تقویت خدمات مشاوره ای و مداخله ای را از برنامه بهزیستی اعلام و افزود : در حال حاضر 80 درصد کودکان سه تا شش سال در غربالگری تنبلی چشم مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه 63 درصد جمعیت کشور نیز در طرح غربالگری شرح حال سنجی مشارکت کردند گفت : 250 مرکز علمی و تخصصی مشاوره ژنتیک با بهزیستی همکاری دارند.

وی ادامه داد : پنج هزار و 100 تیم در پنج هزار محله 15 میلیون نفر را در حوزه پیشگیری از اعتیاد تحت پوشش دارند. رئیس سازمان بهزستی افزود : در حوزه توانبخشی نیز بهزیستی در کاهش بیماری اوتیسم ( اختلالات عصبی ) با همکاری 53 مرکز خدمات ویژه ارائه می کند.

وی گفت : اثر بخشی و بهره وری در هزینه کاهش آسیب های اجتماعی باید دقیق و براساس دانش علمی روز باشد.
رئیس سازمان بهزستی افزود : در برنامه ششم توسعه کشور به آسیب های اجتماعی به عنوان یک مقدمه مهم به صورت مستقل مورد توجه قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند