کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معرفی توانمندی های جهاد دانشگاهی از پنجره یونسکو

23 دی 1394 ساعت 10:16

سرپرست کمیسیون ملی یونسکو گفت: ما آمادگی داریم برخی از کارهای جهاد دانشگاهی را از پنجره یونسکو به دنیا معرفی کنیم.


به گزارش ایرنا ، دکتر سعدالله نصیری قیداری در دیدار مشترک با مسئولان جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه کارهای جهاد دانشگاهی بزرگ و ماندگاری است، اظهار کرد: قلبا کارهایی که در این نهاد انجام می شود را دوست دارم.

وی افزود: در حوزه بین الملل برای معرفی کارهای خود کم کار کرده ایم. ما در فضای جدید می توانیم فعالیت خودمان را به دنیا نشان دهیم و از تجربیات آنان بهره بگیریم .این کارها می تواند چهره علمی کشور را درخشان تر کند.

نصیری تصریح کرد: اگر بتوانیم کانل علمی کشور را به دنیا نشان دهیم چهره کشور در دنیا شناخته تر می شود.

وی پیشنهاد کرد که در چارچوب یک تفاهم نامه با توجه به ظرفیتی که داریم هر همکاری را با جهاددانشگاهی انجام دهیم.

*** پژوهش در تمام حوزه ها باید تبدیل به فناوری شود
دکتر حمید رضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در این نشست با بیان اینکه پژوهش در تمام حوزه ها باید تبدیل به فناوری شود، گفت: تلاش جهاد دانشگاهی این است که از موازی کاری بکاهد.
وی به معرفی مجموعه های مختلف و توانمندی های جهاددانشگاهی پرداخت و گفت: برنامه توسعه پنجم تکمیل شده است و زمینه های خوبی برای کارها انتخاب شده است. به عنوان مثال زمینه کاری در استان اردبیل فندق انتخاب شده است.

طیبی با اشاره به وجود 30 واحد استانی جهاد دانشگاهی و فعالیت 13 واحد در تهران، افزود: فعالیت های پژوهشی جهاد دانشگاهی در گروه های پژوهشی انجام می شود، اما تجاری سازی و کاربردی کردن آن در مرکز خدمات تخصصی صورت می گیرد.

رییس جهاددانشگاهی بیان کرد: مردم در حال اعتماد به برند جهاد دانشگاهی هستند و ما نیز باید پاسخگوی این اعتماد باشیم. وی افزود: ما به شکل انفرادی کارهای خوبی در کشور انجام داده ایم، اما این کارهای انفرادی در کشور توسعه پیدا نمی کند.

***جهاد دانشگاهی ویترینی برای پاسخگویی به علایق دانشجویان
در ادامه دکتر پورعلی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: سیستم ورود به جهاددانشگاهی سیستم دانشجویی بود و نظر رییس جهاددانشگاهی این است که به همین شکل باقی بماند.
پورعلی تصریح کرد: ایجاد تمام مراکز جهاددانشگاهی مبنایی بود برای ورود نیروی دانشجو علاقه مند، زیرا جهاددانشگاهی ویترینی است که علایق دانشجویان را می تواند پاسخ دهد. در ادامه هر یک از اعضا به ارایه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه همکاری جهادانشگاهی و یونسکو پرداختند.


کد مطلب: 35140

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/35140/معرفی-توانمندی-های-جهاد-دانشگاهی-پنجره-یونسکو

میگنا
  https://www.migna.ir