شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ / ۱۵:۱۴
کد مطلب: 35153
۰

آموزش مهارت هاي زندگي و انجام مشاوره قبل از ازدواج ضروري است

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله فاتحي" در کارگاه آموزشي ويژه مشاوران و مددکاران انتظامي استان که با موضوع اهميت و ضرورت مشاوره پيش از ازدواج برگزار شد، گفت: اين کارگاه با حضور اساتيد برون سازماني برگزار شده و هدف آن آشناسازي مشاوران و مددکاران اجتماعي مستقر در کلانتري هاي استان با راهکارهاي ارتقاء دانش علمي و فراگيري مهارت هاي مشاوره پيش از ازدواج و بهداشت روان در زندگي است.
-

وي به خصوصيات و ويژگي هاي يک مشاور اشاره کرد و افزود : يک مشاور خوب بايد اولاً داراي علم روز بوده و از تجربه کافي نيز برخوردار باشد ، همچنين سعه صدر از ديگر خصوصيات ضروري يک مشاور است تا بتواند ارتباطي بهينه با مراجعه کنندگان برقرار کند ، به اين ترتيب مراجعه کننده به مشاور اعتماد کرده و مشکل خود را با او در ميان مي گذارد.

سرهنگ فاتحي با اشاره به ضرورت جدي مشاوره قبل از ازدواج ، بيان داشت: امروزه کارشناسان توصيه مي کنند که زوج هاي جوان قبل از آغاز زندگي مشترک حتماً با مشاور معتمد مشورت کنند ؛ اين توصيه از آنجا جدي شده که رسانه ها در سال هاي گذشته آمار نگران کننده اي را در خصوص طلاق زوجين به خصوص در پنج سال اول زندگي مشترک منتشر کرده اند ، به همين دليل است که بحث نياز جدي به مشاوره قبل از ازدواج براي زوج هاي جوان مطرح مي شود.

اين مقام انتظامي اضافه کرد: متاسفانه در کشور ما بسياري از زوج ها اطلاع کافي از مزاياي انجام مشاوره ندارند، يا گاهي احساس مي کنند چون به حد مطلوبي از استقلال مالي و خانوادگي رسيده اند، مي توانند بدون مشورت با ديگر افراد بهترين انتخاب را داشته باشند.

وي ادامه داد: عده اي هم در انتخاب مشاور اشتباه مي کنند و با مشورت دوستان خود برخي ملاک هاي کليشه اي را براي انتخاب همسر در نظر مي گيرند .

معاون اجتماعي انتظامي کردستان در خاتمه خاطرنشان کرد : در چنين شرايط زماني که فرد گزينه اي با شرايط مذکور را پيدا مي نمايد ، احساس مي کند به آن زوج رويايي رسيده است و به صورت هيجاني دست به انتخاب مي زند ، که نتيجه آن فروريختن ساختار زندگي خانوادگي و در خاتمه طلاق است.

دين براي تمام مشكلات بشر برنامه دارد

در اين کارگاه آموزشي حجت الاسلام و المسلمين "فرضي" معاون فرهنگي دفتر نمايندگي ولي فقيه در استان نيز در جمع مشاوران و مددکاران انتظامي استان با بيان اينکه دين براي تمام مشكلات فرا روي بشر برنامه هاي خاصي دارد، اظهار داشت: ازدواج مرحله اي از تکامل در زندگي بوده و پر واضح است که هيچ زوجي مايل به طلاق و جدايي نيست ؛ اما عدم شناخت صحيح از مسائل بعد از ازدواج ، سطحي نگري به زندگي و کوچک شمردن مشکلات باعث شده تا آمار طلاق افزايش يابد.

وي گفت : در يک جامعه ديني هنگام بروز مشكلات بي درنگ راه چاره بايد از متن دين جستجو شود ، چرا که دين از كوچك ترين برنامه هدايتي انسان نيز غافل نبوده است .

حجت الاسلام فرضي تصريح کرد: مي توان گفت كه دين براي تمام مشكلات فرا روي بشر برنامه هاي خاصي دارد كه كارشناسان و متخصصان در هر زمان مي توانند آنها را استنباط و به كار گيري کنند.

اين مقام مسئول اضافه کرد: مشاوره در مفهوم وسيع آن سابقه اي ديرينه در اسلام دارد و ائمه معصومين عليهم السلام به عنوان فعاليتي مستمر به آن مبادرت مي کردند.

وي خاطرنشان کرد : مطالعه سيره علمي و عملي اهل بيت عليهم السلام گواهي مي‌دهد كه مردم از ائمه اطهار در حوزه‌هاي اخلاقي، اقتصادي، پزشكي، فلسفي، كلامي، فقهي و.... مشاوره مي‌گرفتند چون آنان را جامع علوم و داراي اطلاعات فراوان در همه زمينه ها مي دانستند.

معاون فرهنگي دفتر نمايندگي ولي فقيه در استان کردستان ،ضرورت توجه متوليان امر به شناساندن ارزش هاي ديني به افراد ، به کارگيري مفاهيم و آموزه هاي ديني در فرايند مشاوره پيش از ازدواج و همچنين روان درماني زناشويي را مورد تاکيد قرار داد.

در ادامه، دکتر "ارشدي" مدير کل امور اجتماعي استانداري کردستان گفت: افراد جامعه با حجم زيادي از مشکلات و مسائل روزمره روبرو هستند که اين مسائل بار رواني زيادي را ايجاد مي کنند و فرد را دچار مشکل مي سازند.

ارشدي با اشاره به اهميت نقش نيروي انتظامي در احساس امنيت و آرامش روان شهروندان ، تصريح کرد: بخش زيادي از آرامش رواني شهروندان بر عهده پليس است ، در واقع نيروي انتظامي با ايجاد امنيت و آرامش سهم بالايي در بهداشت رواني جامعه دارد و هر چه تلاش پليس بيشتر شود سلامت روحي جامعه افزايش پيدا مي کند.

اين مقام مسئول به نقش مهم مشاوره قبل از ازدواج اشاره کرد و افزود: نتيجه انجام مشاوره و فرا گرفتن مهارت هاي زندگي اين است که افراد با آگاهي کامل از خصوصيات فردي، اخلاقي و ويژگي هاي خانوادگي يکديگر اقدام به انتخاب شريک زندگي خود کنند.

مدير کل اجتماعي استانداري کردستان در خاتمه خاطرنشان کرد: مشاوره قبل از ازدواج به يک فرآيند تخصصي تبديل شده و در همه جاي دنيا مرسوم است ، اهميت اين مشاوره زماني مشخص مي شود که به اين نکته توجه داشته باشيم انسان ها از يکديگر شناخت کافي ندارند ، بنابراين به منظور دستيابي به اين شناخت براي ازدواج به کمک مشاور نياز داريم.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.