سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ / ۰۰:۲۶
کد مطلب: 35157
۱

دیدار اعضای هیأت مدیره انجمن روانپزشکان با معاون بهداشت

به گزارش وبدا، در این دیدار که دکتر حاجبی مدیرکل سلامت اجتماعی، روانی و اعتیاد معاونت بهداشت نیز حضور داشت، در خصوص نحوه همکاری این انجمن با معاونت بهداشت و مشارکت در طرح تحول بهداشت گفتگو شد.
 
 بر اساس این گزارش ابتدا اعضای هیات مدیره انجمن روانپزشکان نقطه نظرات خود را در خصوص وضعیت سلامت روانی جامعه و طرح تحول بهداشت بیان کردند و سپس دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشت گزارشی مختصر از روند اجرای طرح تحول و پیشرفت های انجام شده در این خصوص ارائه کرد.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در طرح تحول بهداشت سه سطح از افراد اعم از بهورز، کارشناس مراقب سلامت و پزشک عمومی به کار گرفته شده اند که با کمک دوکارشناس سلامت روان و تغذیه طرح تحول بهداشت را اجرا می کنند.
 
 وی افزود: از انجمن علمی روانپزشکان انتظار داریم که با تدوین کتب راهنماهای بالینی با حمایت  معاونت بهداشت و در اختیار گذاشتن آن به پزشکان عمومی و کارشناسان در روند اجرای این طرح وزارت بهداشت را یاری کنند.
 
دکتر سیاری ادامه داد: در خصوص کنترل و پیشگیری از مصرف مواد دخانی 4 راهکار مهم از سوی متفکرین عالم پیش روی همه گذاشته شده است  که عبارتند از بالابردن قیمت سیگار، آموزش مضرات آن به مردم، ایجاد کلاس های آموزشی ترک اعتیاد به مواد دخانی و ایجاد سیستم برای رصد کردنِ این امور و ما از شما می خواهیم در مورد معضل اعتیاد شما ما را همیاری نمایید.
 
 وی با اشاره به اینکه در طرح تحول بهداشت برای هر 12 هزار و 500 نفر یک پایگاه سلامت، برای هر 2 تا 3 هزار نفر یک کارشناس مراقب سلامت و برای هر 20 تا 30 هزار نفر یک کارشناس روان و تغذیه در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در دنیا شاخص هایی نظیر کاهش مرگ و میر مادر و کودک و رفع سوء تغذیه فاکتورهای سنجش سلامتی در کشورها محسوب می شوند.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در بسته های خدمتی طرح تحول بهداشت 8 سئوال روانشناسانه برای غربالگری سلامت روان مردم پیش بینی شده است که پاسخ های آن در پرونده الکترونیک افراد ثبت و ضبط می شود.
 
وی در پایان از اعضای هیات مدیره انجمن روانپزشکان خواست تئوری های علمی را با راهکارهایی تبدیل به بسته های خدمتی و مشاوره ای کنند تا به صورت کاربردی در سیستم بهداشت که سطح اول خدمات سلامتی را ارائه می کند، به کار گرفته شده و برای حل مشکلی از مشکلات مردم مفید واقع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.