کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نیمی از والدین پس از ۵ سال متوجه اعتیاد فرزندشان می شوند

خبرگزاری دانشجو , 26 دی 1394 ساعت 23:30

مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ۵۵ ‏درصد از والدین پس از ۵ سال متوجه می‌شوند که فرزند آنها موادمخدر مصرف می‌کند، گفت: ‏این به دلیل عدم آگاهی از شناخت موادمخدر و عوارض آن است.‏


روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش، عارف وهاب‌زاده با حضور در مدرسه 22 بهمن کیش در جمع تعدادی از دبیران مدارس کیش به ایراد ‏سخن پرداخت و افزود: برخی از ‏والدین آگاهی ندارد اگر در جیب فرزندش چیزی شبیه به شیشه پیدا کرد آیا واقعا آن ماده شیشه است یا ‏خیر؟ و یا اگر عوارضی را مشاهده کرد آیا این عوارض مربوط به مصرف شیشه است یا سایر مخدرها و یا ‏علامت بیماری و مشکلات دیگر است.

‏ وي تصریح کرد: عدم آگاهی والدین و حتی سیستم آموزشی و دبیران مدارس و عدم اطلاع‌رسانی به ‏موقع از ورود موادمخدر در کشور و رواج آن در میان جوانان از جمله مشکلات ماست که با برنامه ریزی ‏های منسجم در رفع این معضل هستیم.‏‎ ‎

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد با بیان اینکه هم دبیران و کادر آموزشی مدارس و ‏هم اولیا باید حتما در این خصوص آگاهی داشته باشند تا بتوانند به خوبی از فرزندشان محافظت کنند، ‏گفت: رسانه‌ها بویژه صدا و سیما باید برنامه‌هایی تولید کنند که جنبه آگاهی‌دهی داشته باشند و به ارتقای ‏فرهنگ پیشگیری از اعتیاد کمک کنند‎.

وهاب زاده اضافه کرد: بیشترین گروه های سنی که درگیر معضل اعتیاد هستند بین 35 تا 39 سال و 20 تا ‏‏24 سال می باشند که هر کدام از اینها ده درصد جمعیت را به خودشان اختصاص می دهند‎. وي به علل کاهش سن اعتیاد پرداخت و اظهار داشت: اولین عامل کسب لذت بوده است. دومین ‏عامل کنجکاوی، سومین عامل تفریح و چهارمین دلیل مشکلات روحی و روانی بوده است‎.

وهاب زاده در ادامه با تاکید بر اهمیت دوران نوجوانی گفت: این دوران به دلیل جایگاه مبهمی که خود ‏نوجوان دارد، می خواهد احساس بزرگی کند و این احساس را با مصرف مواد، الکل و سیگار ایجاد می کند‎ وی تاکید کرد: ما باید برای حوزه پیشگیری از اعتیاد سرمایه گذاری کنیم و تا وقتی کار را انجام ندهیم، نمی ‏توانیم جلوی پیشرفت اعتیاد را بگیریم و البته اگر این اقدامات هم انجام نشده بود وضعیت بدتر از این بود‎ مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با اشاره به جایگاه شبکه های ‏اجتماعی در میان نسل جوان گفت: ما باید برای این شبکه های اجتماعی برنامه ریزی کنیم و می توانیم با ‏این شبکه ها آموزش دهیم.

‏ وی در ادامه با بیان این مطلب که باید در حوزه زنان و دختران به ویژه در آرایشگاه های زنانه، دقت ‏بیشتری صورت گیرد اضافه کرد: در این آرایشگاه ها باور غلطی که وجود دارد این است که گفته می شود ‏برای تمرکز و آرامش و امثال آن دارو تجویز می کنند‎.
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: ما در ‏حوزه های مختلف به ویژه برای نوجوانان و جوانان اقدامات زیادی انجام داده ایم و در حال حاضر در حوزه ‏دانش آموزی طرح های مختلفی را با کمک آموزش و پرورش داریم انجام دهیم‎.


کد مطلب: 35220

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/35220/نیمی-والدین-۵-سال-متوجه-اعتیاد-فرزندشان-می-شوند

میگنا
  https://www.migna.ir