سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ / ۰۷:۰۰
کد مطلب: 35250
۱

برای چربی سوزی، چربی بخورید

برای چربی سوزی، چربی بخورید
در زمان های نه چندان دور، رژیم غذایی کم چرب یا بدون چربی، دنیای مواد غذایی را به شدت تحت تاثیر قرار داده بود. تولید کنندگان همه چیز را بدون چربی یا کم چرب به بازار عرضه می کردند و مصرف کنندگان با خوردن آنها به تولید کنندگان پاسخ مثبت می دادند. آنها سالم اند، درست است؟ خیر، اشتباه است!

به گزارش برنا، اضافه کردن بعضی از چربی ها به رژیم غذایی شما، کلید لاغر شدن شماست.در زمان های نه چندان دور، رژیم غذایی کم چرب یا بدون چربی، دنیای مواد غذایی را به شدت تحت تاثیر قرار داده بود. تولید کنندگان همه چیز را بدون چربی یا کم چرب به بازار عرضه می کردند و مصرف کنندگان با خوردن آنها به تولید کنندگان پاسخ مثبت می دادند. آنها سالم اند، درست است؟ خیر، اشتباه است! رژیم های غذایی کم چربی و بدون چربی، علاوه بر آنکه بدن ما را از بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز محروم می کند، نرخ چاقی را نیز افزایش می دهد. چرا؟ بنظر می رسد که چربی، برای غذاهایی که ما دوست داریم، یک جزء بزرگ را فراهم می کند: طعم! وقتی که تولید کنندگان، چربی را از غذاهایشان حذف کردند، مجبور شدند که برای افزایش عطر و طعم، غذاها را پر از شکر و نمک کنند که عاری از مواد مغذی اند.
-
چربی، چربی را می سوزاند
بدن برای تولید انرژی به سه منبع اساسی نیاز دارد:کربوهیدرات، پروتئین و چربی ها. یک گرم چربی به نسبت یک گرم پروتئین یا کربوهیدرات، بیش از دو برابر انرژی دارد. وقتی در رژیم غذایی تان اصلا چربی نداشته باشید، مانند این است که برای سوزاندن کالری، سوختی ندارید. بدن به انرژی نیاز دارد تا عملکرد سوخت و سازش را بدرستی حفظ کند.
مطالعه ای در سال ۲۰۰۷ در مجله ی آمریکایی تغذیه ی بالینی، نشان داده است که مصرف اسیدهای چرب می تواند سلامت متابولیکی را افزایش دهد. گذشته از آن، به گفته ی محققین دانشکده ی پزشکی واشنگتن، چربی های قدیمی که در بافت های خارجی بدن ذخیره شده اند اطراف شکم، ران، یا باسن (که چربی زیر پوستی نیز نامیده می شوند) بدون چربی های جدید که به فرایند سوختن کمک می کنند، نمی توانند بطور موثر سوزانده شوند! چربی های رژیم غذایی با فعالسازی PRAP آلفا، و مسیرهای چربی سوزی از طریق کبد، به تجزیه ی چربی های موجود کمک می کنند. فرض کنید که غذا خوردن مانند تمرینات بیس بال است. بازیکنان جوان و گرسنه (چربی های جدید) به میدان می آیند و به مدیر کل (کبد) نشان می دهند که وقت آن است که بازیکنان قدیمی و فرسوده (چربی های زیر پوستی) را به خانه بفرستد و در نتیجه آنها خواهند رفت!
-
چربی، شما را سیر نگه می دارد
با توجه به مطالعه ای که در سال ۲۰۰۸ در دانشگاه ناوارا در اسپانیا انجام شده، در واقع رژیم های غذایی با مقادیر بالایی از اسیدهای چرب امگا ۳ (یک نوع از MUFA که بدن فقط می تواند از طریق مواد غذایی آنرا بدست بیاورد) در مقایسه با وعده های غذایی با میزان کمی از اسیدهای چرب، بلافاصله بعد از صرف شام تا دو ساعت بعد از آن، حس سیری بیشتری ایجاد می کنند.
جای تعجب نیست که افراد تحت رژیمی که میزان متوسطی از چربی مصرف می کنند، نسبت به آنهایی که میزان چربی کمی استفاده می کنند احتمال بیشتری دارد که به برنامه های غذایی شان پایبند باشند و نتیجه ی آن از دست دادن وزن بیشتر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.