کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک کارشناس طب سنتی عنوان کرد:

شناخت خلط سودا و عوارض رسوب آن در بدن

خبرگزاری تسنیم/راسخون/ميگنا , 28 دی 1394 ساعت 10:00

یک کارشناس طب سنتی گفت: مقدار کم سودا در بدن حیاتی است، اما رسوب آن در هرکدام از اندام‌های بدن به‌دلیل غلیظ و سنگین بودن آن غلبه سردی و تولید بیماری می‌کند و موجب واریکوسل، چسبندگی عصب در دست، تنگی کانال نخاع، ام‌اس، افسردگی, کیست و فیبروم می‌شود.


سیدجواد علوی درباره عوارض رسوب بیش از حد سودا در بدن اظهار داشت: بدن از 4 خلط ســودا، صفرا، دم و بلغم تشکیل شده است. به‌ گفته وی سودا دارای طبیعت سرد و خشک است؛ مقدار کم سودا در بدن حیاتی است، اما رسوب آن در هرکدام از اندام‌های بدن، به‌دلیل غلیظ و سنگین بودن آن، غلبه سردی و تولید بیماری می‌کند.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: انسداد عروق قلب، واریس، بواسیر، واریکوسل، چسبندگی عصب در دست، تنگی کانال نخاع، ام‌اس، افسردگی، توهمات، غلبه ترس، حساس بودن به صدا، زودرنجی، شکاکیت، وجود کیست و فیبروم در رحم، قاعدگی نامنظم، نازایی، دردهای مفاصل، ریزش موی شدید و ... به‌دلیل رسوب خلط سودا در عروق خونی است.
-
شناخت عواملی که سودا را در خون افزایش می‌دهند
علوی اضافه کرد: مصرف بیش از حد ترشی‌ها و مواد غذایی با طبع سرد مثل گوشت گاو، گوشت گوساله، برنج، عدس، بادمجان و خوردن مواد غذایی که از دیدگاه اسلام حرام تلقی می‌شود، موجب افزایش خلط سودا و رسوب آن می‌شود.

وی گفت: اعتیاد و مصرف مشروبات خود عاملی برای افزایش خلط سوداست؛ گناه و اندیشه منفی خود سودازا است چرا که بخشی از سردی روحی ناشی از معصیت کردن و منفی‌بافی است. اگر روح نیز طبعش سرد شود یعنی سودا در روح فرد نیز غلبه کرده است.

این کارشناس طب سنتی بیان کرد: مصرف آب با غذا،خوابیدن بلافاصله بعد از غذا،مصرف بیش از حد غذاهای سردی مانند سس‌ مایونز و قرمز، سالاد الویه، ماکارونی،لازانیا،پیتزا، مصرف غذاهای خمیری و سنگین همه در رسوب سودا در جدار رگ‌ها تأثیرگذار هستند.

ميگنا/ توصيف هاي ديگر سوداوي ها

از بین چهار خلط بلغم، خون، سودا و صفرا؛ سودا سنگین ترین خلط است و در واقع رسوبات خون است که ته نشین می شود و مرکز نگهداری آن طحال است که در زمان نیاز به دریچه معده ریزش کرده و باعث احساس گرسنگی می شود. ممکن است فردی سودایی نباشد ولی با خوردن غذا و همچنین داروهایی که سودا زا است و یا رفتارهایی که سودا را زیاد می کند باعث سودا در بدن خود شود. نکته ای که حائز اهمیت است اینست که مزاج سودا به خودی خود در حالت متعادل اثرات نا مطلوب ندارد و تنها اندام شخص شکل خاصی دارد و فرد دارای شخصیت خاصّی می باشد که طبق قانون طبیعت بدست خداوند حکیم، خلقت یافته است

در لمس بدنشان سرد و خشک و پوستشان سفت است. بینی آنان خشک است. خواب کم دارند. تحمل هوای سرد را ندارند و در هوای گرم و فصل بهار راحت ترند. در فصل پاییز خیلی اذیت می شوند. تمایل به خوردن شیرینی و گرمی ها دارد. اینها افراد دقیق و منظم، دور اندیش و محاسبه گر هستند و محتاط می باشند.

بیشتر اوقات دچار نگرانی و دو دلی و وسواس در تصمیم گیریها می شوند، افراد لجباز هستند و در تصمیمات خود بسیار پایدار و ثابت قدم هستند. خیلی اهل فکر و خیال هستند. خود خور و درونگرا و کم انرژی هستند.

مستعد افسردگی و وسواس اند. حرکاتشان از حالات آرام و کند تا معمولی متغیر است با احتیاط و دقت صحبت می کنند در نتیجه کلامشان سریع و بلند نیست، زود سیر شده اما سریعاً گرسنه می شوند، قدرت هاضمه بالایی ندارند.

از نظر قدرت و میل جنسی ضعیفند و تمایلشان به رفتار محبت آمیز بیش از آمیزش جنسی است. افراد سوداوی مزاج افرادی خشک، کم معاشرت، تابع مقررات، فنی، دقیق، حسابگر، دور اندیش و اغلب سمج هستند، اگر نسبت به کسی کینه داشته باشند از دل بیرون نخواهند کرد.
اصرار دارند که هر کاری را به انجام برسانند و جنبه عقلانی امور را بیشتر مد نظر دارند . دوستی با سوداوی ها کار ساده ای نیست .
 
راهكارها:
سودا چون سرد و خشک است، افراد سوداوی باید از غذاهای گرم و تر بیشتر مصرف نمایند.
در میان فصل ها، پاییز فصل سوداست و بهترین فصل برای حجامت افراد سوداوی نیز فصل پاییز است.
 
سودا، افیون بدن است که باعث غلظت خون، گرفتگی عروق و اسپاسم های عضلانی، دردهای مفصلی، سردی، ضعف و ناتوانی بدن می شود؛ که البته از غلبه سودا این عوارض بوجود می آید و از آن جمله فشارهای عصبی، استرس، غم و اندوه و مختل شدن رابط شخصی حتی با خود می شود تا چه رسد به اجتماع و اطرافیان خود پس کمر همّت را ببندیم و از رفتارهای افراطی و تفریطی (از جمله خواب زیاد و کم خوابی، پرخوری کم خوری، کارپر فشار وبیکاری، دیر خوابیدن و خوابیدن بین الطلوعین و خواب دم غروب و شغل پر استرس و گرمای شدید و سرمای شدید و دوری از طبیعت شادی بیش از حد و فکر و خیال زیاد و نگرانی مداوم و کشیدن سیگار و بدهکاری دائم و سکوت مداوم و شلوغی مداوم و استفاده بیش از حد از موبایل و کامپیوتر و ...) و همچنین از خوردن غذاهای فریز شده مانده و مشروبات الکلی و خوردن مستقیم املاح معدنی مثل کلسیم و غذاهای خیلی شور و تند و تلخ و آب یخ و ...بپرهیزیم، تا زندگی آرام و با لذّت و متعالی داشته باشیم.
نویسنده : مصطفی عبادی خواه


کد مطلب: 35255

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/35255/شناخت-خلط-سودا-عوارض-رسوب-بدن

میگنا
  https://www.migna.ir