کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک دهه از شاخص امید به زندگی در کشور همراه با ناتوانی است

خبرگزاری ایرنا , 28 دی 1394 ساعت 15:11

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 10 سال از شاخص امید به زندگی در بین ایرانیان همراه با ناتوانی و سالهای از دست رفته بر اثر عوارض ناشی از بیماری هاست.


مهین عظیمی روز دوشنبه در همایش کشوری سلامت روان سالمندان در مشهد افزود: شاخص امید به زندگی در ایران هم اکنون 74 سال است که به طور میانگین 64 سال از این سالها همراه با سلامتی می باشد.

وی گفت: براساس بررسی های انجام شده، سالهای ناتوانی در بین زنان سالمند بیشتر از مردان سالمند است.

عظیمی افزود: بیماریهای قلبی و عروقی و بیماریهای روانی به ترتیب بیشترین عامل ناتوانی و سالهای از دست رفته بین ایرانیان شناخته شده است.

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: این در حالی است که بیماریهای قلبی و عروقی بیشترین علت مرگ و میر و اختلالات روانی بیشترین علت معلولیت و ناتوانی را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: با توجه به روند رو به رشد جمعیت سالمندی در کشور و همچنین بیماری ها و ناتوانی که سلامت روان را به ویژه در دوران سالمندی تحت تاثیر قرار می دهد، موضوع سلامت روان سالمندان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

عظیمی خاطر نشان کرد: هم اکنون ارائه خدمات به سالمندان ناتوان در کشور با چالش های بسیار روبرو است درحالی که بسیاری از خانواده ها با این موضوع درگیر هستند.
وی گفت: خدمات سلامت سالمندان در کشور باید توسعه و توان مقابله با بار ناتوانی ها در این زمینه افزایش یابد.
همایش علمی سلامت روان سالمندان با حضور افزون بر 120 نفر از مسئولان و کارشناسان سلامت روان دانشگاههای علوم پزشکی کشور به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.


کد مطلب: 35266

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/35266/یک-دهه-شاخص-امید-زندگی-کشور-همراه-ناتوانی

میگنا
  https://www.migna.ir