پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ / ۱۵:۲۹
کد مطلب: 35313
۱

اولین درمانگاه اعتیاد اینترنتی در نمایشگاه رسانه های دیجیتال

به گزارش كمیته اطلاع رسانی نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی این روزها با افراد زیادی روبه‌رو می‌شویم كه ساعت‌های متمادی چشم در صفحه كامپیوتر دوخته‌اند و حتی به بهانه مهمانی‌رفتن یا شركت در جلسه‌ای مهم هم حاضر نیستند لحظه‌ای از جادوی دیجیتال چشم بردارند. البته برای اثبات چنین معضل رو به گسترشی نباید راه دور رفت، چراكه تب به‌روزبودن و دسترسی دائم به اطلاعات و تصاویر باعث شده تا حتی خود ما هم به نوعی پیوستگی عمیق با اینترنت و دنیای مجازی داشته باشیم.اگر شما هم بیش از حد ایمیل خود راچك می‌كنید یا ساعت‌ها مشغول بازی با رایانه‌تان هستید باید به خود مشكوك شوید.

این مورد وقتی جدی‌تر می‌شود كه به جای آن‌كه با دوستان و خانواده‌تان صحبت كنید، آنها را از سر خود باز می‌كنید تا تمام وقتتان را صرف صحبت با دوستان اینترنتی كنید. اینها در واقع همه علائم یك بیماری شایع و جدید هستند كه در اصطلاح عمومی به اعتیاد به رایانه معروف است.

البته اعتیاد به رایانه می‌تواند به شكل‌های مختلفی بروز كند كه اعتیاد به بازی‌های كامپیوتری، وبگردی، هك كردن، به روز كردن وبلاگ‌ مراجعه به سایت‌های غیر اخلاقی از جمله این موارد است.

در همین راستا و برای راهنمایی خانواده ها، امسال برای اولین بار در نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی كلینیك و درمانگاه اعتیاد اینترنتی برپا خواهد شد.

 بنابراین گزارش در بخش «سواد فضای مجازی» نمایشگاه كه از بخش های جذاب و پركشش نمایشگاه است كلینیك و درمانگاه اعتیاد اینترنتی و بخشهای متنوعی در این زمینه برپا خواهد شد.

این كلینیك كه برای اولین مرتبه در ایران راه اندازی می شود سرویس های متنوعی به خانواده ها و افراد ارائه خواهد داد.

گفتنی است سومین نمایشگاه رسانه ای دیجیتال انقلاب اسلامی از روز پنجشنبه 22 بهمن آغاز شده و به‌مدت 6 روز تا تاریخ 27 بهمن ماه در محل سالن‌های نمایشگاهی بین‌المللی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو ادامه خواهد داشت.

كلیه فعالان حقیقی و حقوقی فضای مجازی برای ثبت‌نام و اعلام حضور در نمایشگاه امسال رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی می توانند به سایت http://irdmfestival.com  مراجعه كنند.

 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود