کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای برنامه آزمایشی درمان اعتیاد به الکل

4 بهمن 1394 ساعت 9:12

مدیرکل دفتر سلامت روانی ، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای برنامه آزمایشی درمان اعتیاد الکل در دو بخش سرپائی و بستری خبر داد.


احمد حاجبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هرچند اعتیاد به الکل در کنار سایر اعتیاد به مواد مخدر دیده می شود اما در حال توانمندسازی پزشکان در گروه های 30 نفره برای درمان اعتیاد به الکل در 150 مرکز ترک اعتیاد به صورت آزمایشی هستیم ؛ ضمن اینکه در آینده می توانیم این برنامه را به سراسر کشور تعمیم دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای بستری معتادان به الکل هم 6 بیمارستان را در کشور انتخاب کرده ایم و آموزش های لازم به کارکنان مربوطه ارائه شده است.

وی یادآور شد: برای درمان اعتیاد به الکل از ظرفیت های موجود استفاده می کنیم و مسئولان فنی فعال در کلینیک های ترک اعتیاد با دریافت آموزش های لازم می توانند به صورت همزمان به معتادان الکل نیز خدمات رسانی کنند.
مدیرکل دفتر سلامت روانی ، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: برای پیشگیری از اعتیاد به الکل مانند برنامه های پیشگیری از اعتیاد به سایر مواد از برنامه های آموزش مهارت فرزند پروری و مهارت های زندگی استفاده می شود.
حاجبی به آمار شیوع مصرف الکل در کشور اشاره ای نکرد؛ اما مسئولان نظام سلامت قبلا این آمار را قابل توجه ذکر کرده بودند.


کد مطلب: 35384

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/35384/اجرای-برنامه-آزمایشی-درمان-اعتیاد-الکل

میگنا
  https://www.migna.ir