سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۷:۳۸
کد مطلب: 35404
۱

گران‌ترین و ارزان‌ترین دانشگاه‌های جهان

 

دکتر جعفر مهراد در گفت‌وگو با ایسنا افزود: کشور نروژ علی‌رغم هزینه بالای زندگی، مقصد مناسبی برای دانشجویان بین‌المللی جهت تحصیل است.

 

وی، هزینه ماهانه شهریه دانشگاه‌های نروژ را تقریبا بین 158 تا 198 پوند ذکر کرد و یادآور شد: علت پایین بودن هزینه تحصیل در نروژ عمدتا مربوط به این موضوع است که در دانشگاه‌های نروژ شهریه وجود ندارد و خوابگاه‌ها ارزان است و از این رو متوسط هرینه سالانه دانشگاه‌های این کشور برابر با 2 هزار و 188 پوند خواهد بود.

 

رییس بخش علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شیراز، روسیه و لوکزامبورگ را به ترتیب دومین و سومین کشور ارزان از لحاظ تحصیل دانست و یادآور شد: متوسط هزینه سالانه در این کشورها تقریبا بین 4 هزار و 450 پوند تا 4 هزار و 739 پوند است.

 

مهراد در ادامه، استرالیا را گران‌ترین کشور از نظر تحصیلات آموزش عالی توصیف کرد و گفت: متوسط هزینه‌های سالانه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، برابر 27 هزار و 277 پوند است.

 

وی، کره جنوبی را دومین و پس از آن، سنگاپور را سومین کشور گران از لحاظ تحصیل دانست و اظهار داشت: متوسط هزینه تحصیل در کره جنوبی 25 هزار و 566 پوند (هزار و 711 پوند کمتر از استرالیا ) و هزینه تحصیل در سنگاپور 25 هزار و 309 پوند است.

وی رتبه کشور انگلستان از نظر هزینه‌های تحصیل در جهان را نیز 24 ذکر کرد و افزود: هزینه‌های تحصیل در انگلستان تقریبا 10 برابر گران‌تر از نروژ است و سالانه هزینه‌ای برابر با 21 هزار پوند را در بر می‌گیرد.

 

مهراد با تاکید بر این که تحصیل در آمریکا گران‌تر از انگلستان است، یادآور شد: تحصیل در این کشور سالانه برابر 23 هزار و 593 پوند هزینه دارد.

 

 

مهراد اضافه کرد: زلاندنو از سال 2013 میلادی از نظر هزینه تحصیل بیشترین تغییر را به خود دیده است به گونه‌ای که متوسط هزینه سالانه تا 3 هزار و 284 پوند کاهش پیدا کرده است و در مقابل ایتالیا در مقایسه با 2 سال قبل افزایشی برابر با هزار و 517 پوند را تجربه می‌کند.

 

 

رییس بخش علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شیراز، نوسانات نرخ ارز در 2 سال گذشته را در تعیین شهریه دانشگاه‌ها مؤثر دانست.

 

مهراد، همچنین خاطرنشان کرد: میزان شهریه‌های آموزش عالی باعث شده است تا دانشجویان در انتخاب محل تحصیل، کشورهایی را انتخاب کنند که علاوه بر کیفیت تحصیل، از نظر شهریه نیز ارزان‌تر باشند.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم